Conform Art. 4.3.1. (1) din procedura de implementare obiectul finanţării (cheltuielile eligibile) trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
a) Stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale.
b) Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
Plata serviciile contabile este eligibilă și încadrează drept datorii curente și restante către furnizori necesare desfășurării activității.
c) Chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
d) Achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
e) Echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
f) Achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
g) Achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
Achiziția de softuri, licențe sau aplicații este eligibilă este eligibilă și se încadrează la datorii curente și restante către furnizori, sau achiziția de echipamente sau tehnologii necesare desfășurării activității.
h) Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
Din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit.