Cum se poate demite un administrator de asociatie de locatari ?
Detalii: Avem un administrator de bloc, care s-a autointitulat administrator in urma ca aproximativ 30 ani si care nu mai vrea sa renunte la functie sub nici o forma.
Am incercat mai multi vecini sa vorbim cu dansul sa isi dea demisia si sa predea situatia financiara, dar nu reusim sub nici o forma. Sunt cativa vecini care il sustin, majoritatea au declarat ca nu ii intereseaza si restul sunt cei care vor sa fie schimbat.
Banuim ca nu are nici un contract valabil prin care sa demonstreze ca este administrator pentru ca nu vrea sa arate nici un act.
Am vrea sa mergem sa facem o plangere la politie pentru ajutor, dar din cele discutate cu alte persoane ni s-a spus ca politia nu se baga, chiar daca exista mari suspiciuni de frauda.
De curand am ales un nou presedinte si doi membri de comitet, dar deocamdata presedintelui nu i s-a facut specimen de semnatura sau stampila pentru ca administratorul nu vrea sa recunoasca alegerea. Suntem o scara de 54 de apartamente.
Cum ne puteti sfatui sa demaram demiterea fortata a administratorului?
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1-In conformitate cu disp L nr 196/2018 asociatiile de locatari aveau obligatia cu termen stabilit sa se transforme in asociatii de proprietari
2-Daca exista constituita persoana juridica la administrarea imobililio,acesta nu beneficiaza de echipa manageriala care sa stapoaneasca dispozitiile in vigoare?
Legea in vigoare prevede fara exceptie sau derogari ca poate fi exercitata responsabilitatea de administrator de imobil ,numai de catre persoane fizice sau juridice cu pregatire profesionala de specialitate,in cazul persoanelor fizice atestat cu valabilitate de 2 ani cu posibilitate de reinnoire
3-Conform disp in vigoare administratorul d eimobil este angajatul asociatieid e proprietrai,angajat prin CIM cu obligatii concret stabilte inclusiv prin Legea nr 196/2018
Daca administratorul dv nu detine atestat profesional,in termen de valabiliate exista temei legal pentru incetat raport juridic de munca
4-Pokitia nu are autoritate si competenta sa se implice in solutionarea de astfel de spete
Pentru clarificarea situatiei si intrarea in legalitate,sesizati oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primaria teritoriala,care detine lista tuturor persoenlor fizice si juridice care exercita responsabilitatea de administrator de imobile in zona de competenta
Inspectorii din primarie,oficial sesizati detin autoritatea si competenta sa dispna masuri pentru respectarea si aplicarea dispozitiilor in vigoare
5-Avand in vedere cele precizate referitor la vechimea administratorului,,idela ar fi ca cenzorul/comisia de cenzori initial sa execute raport de activitate al administratorului aferent ultimi 3 ani
Bibi62
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca sunteti constituiti in Asociatie de propeietari, comitetul executiv il demite pe actualul administrator, il notifica ca in termen de 5 zile(asa cum prevere L 196/2018) sa predea toata documentatia si toat ce mai detine , legat de asociatie. Daca nu raspunde puteti cere ajutorul celor din primarie care, prin politia locala, poate interveni(sa ilsomeze, chiar sa il cheme sa predea).
Atestatul administratorului, dupa L196/2018, este valabil 4 ani, cu posibilitatea de prelungire(asa scrie pe el). O copie dupa atestat trebuie afisat la avizierul asociatiei.