Bună seara.
Numele meu este Cosmin și locuiesc într-o mansarda construita pe un imobil cu 4 etaje din 2010 până în prezent sau făcut mici reparatii pe scară la care am contribuit și eu cotă parte sume modice 10,15 Ron .Acum sau găsit 2 dintre vecini că este un fond de reparatii pe scară și îmi cere să contribui cu 20 Ron lunar și suma de 70 ron retroactiv ,intrebarea mea este : este legal ceea ce cer ei? Ce acte trebuie să aibă ei că sa justifice că sunt reprezentanți ai asociației de locatari din care facem parte? ,le trebuie un atestat de administrator de condominii ?(atestat - actul care dovedește calitatea de administrator de condominii, prin care persoanele fizice care dețin certificate de calificare sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari din cadrul autorității administrației publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local) sau un contract de administrare semnat între el și asociația de locatari? . Mulțumesc mult .
Pentru completa si corecta dv informare studiati disp L nr 196/2018
Administrarea imobilului de locuit in comun se realizeaza de catre echipa manageriala aleasa statutar de catre participantii la adunarea generala a membrilor proprietari
Proprietarul de imobil conform disp L nr 196/2018 detine drepturi dar si obligatii astfel cadaca adunarea generala sau comitetul executiv au dispus ca este necesar constituirea unui fond de reparatii,locatarii detin obligatia sa contribuie la constiuirea sau actualizarea fondului
Conform disp L nr 196/2018 presedintele de asociatie detine obligatia legala sa raspunda in termen de 10 zile la cererile/sesizarile proprietarilor
Solicitati oficial presedintelui de asociatie sa va comunice componenta echipei manageriale si daca vecinii X,Y,Z detin autoritatea si competenta sa impuna obligatii in sarcina proprietarilor