avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 630 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Problema cu firma de administrare imobile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Problema cu firma de administrare imobile

Firma de administrare imobile infiintata in 2020 cu un singur angajat , administreaza blocul in care locuiesc. Intrebarile mele sunt :
1.Administratora blocului solicita CNP urile si copii ale contractelor de proprietate ale apartamentelor, motiveaza ca are nevoie de aceste informatii ca sa reactualizeze actele asociatiei conform legii, este legal ce cere?
2.De asemeni avem posibilitatea sa platim cheltuielile de intretinere o singura data pe luna timp de o ora sau 30 minute, firma de administrare nu face incasari la sediul sau, cum pot sa o determin sa ne acorde mai multe posibilitati de a plati, motiveaza ca nu exista cont bancar pe asociatie si ca nu poate sa faca nefiind actele asociatiei actualizate, motiveaza ca nu poate sa faca incsari a sediul firmei de administrare.
3. Nu da curs cererilor privind reparatiile urgente, de ex un geam spart intentionat de o colocatara la uscator inca din octombrie 2021. Cum o determin sa tina cont de solicitari? Care sunt sarcinile administratorei in raport cu asociatia?
4. Nu repartizeaza cheltuieli de incalzire comune pentru locuintele cu centrale termice. Eu am centrala termica si am cheltuieli comune de incalzire 0 lei pe lunile noiembrie - februarie. Pot sa ma trezesc cu plati din urma si penalizari?
5. Unde pot sa reclam toate aceste nereguli? Care sunt organismele care pot fi sesizate? Administratora nu depune interes sa rezolvam amiabil problemele.

Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 16 Martie 2022
Manuela Rășină, administrator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
va adresati comitetului in primul rand !
Multumesc pentru raspuns! Presedintele asociatiei si-a dat demisia in decembrie 2021. Sesizarile le-am transmis consiliului de administratie prin e-mail inca din oct.2021. Am primit raspunsuri doar de la administrator spunand ca nu e treaba ei, sau ca ea face totul legal si eu nu am habar, sau motivand ca nu avem presedinte. A spus de asemeni ca daca nu imi convine sa reclam la Primarie. Este genul de persoana care nu se opreste din a vorbi si vorbeste mult fara sa raspunda la ce solicit.
Ultima modificare: Vineri, 11 Martie 2022
route, utilizator
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform disp in vigoare proprietarul detine obligatia legala sa prezinte asociatiei de proprietari documentele de idenitate si de achizitie bun imobil-de prezentat nu de depus copii ale documentelor
Asociatia de proprietari conform disp L nr 196/2018 detine obligatia legala sa detina un singur cont bancar afisat pentru informarea locatarilor care pot achita obligatiile de intretinere inclusiv in contul bancar al asociatiei de proprietari
pentru informarea dv corecta si completa asupra drepturi si obligatii ,limite de competenta studiati temeinic disp l nr 196/2018
Conform disp in vigoare,reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie care este factor decizional
Administratorul de imobil,este angajatul asociatiei de proprietari-cu limita de competenta executionala,el nu poate dispune de la sine putere solutionarea cererilor locatarilor,si utilizarea fondurilor asociatiei de proprietari
Daca administratorul nu calculeaza cote parti comune este evident ca nu stapaneste dispozitiile in vigoare
Chiar daca administratorul de imobl,eventual face erori,ar trebui ca membrii comitetului,cenzorul/echipa de cenzori sa sesiseze si sa impuna respectarea dispozitiilor in vigoare
Daca asociatia de proprietari nu are presedinte,daca administratorul de imobil ,nu calculeaza lunar parti comune ,este evident ca echipa manageriala a asociatiei de proprietari nu stapaneste dispozitiile in vigoare cu atributii si limite de competente
Sesizati oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprtari din primaria teritoriala

Multumesc!
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Asa asociatie - asa proprietari!
Probabil ca sunteti o persoana responsabila, ca ati vrea sa facti ceva, sa mearga lucrurile bine.
Nu este indeajuns ca doar dvs. sa aveti asemenea preocupari. Discutati cu inca 5-6 proprietari, organizati o discutie serioasa, studiati un picutz dispozitiile L 196 /2018 - asa ca sa realizati care sunt drepturile si obligatiile proprietarilor si atunci o sa observati cum doamna administrator "face ciocul mic"...
Acum dansa are peste tot dreptate si o puteti reclama si la Haga, ca tot nu rezolvati nimic. Faceti-va ordine in bloc, eventual schimbati administratora.
Primaria va poate ajuta, dar nu va bazati doar pe dansii.
Asteptam vesti de la dvs.
Succes!

Alte discuții în legătură

Cerere cont de plata a intretinerii me-alina me-alina Am un serviciu care imi ocupa toata ziua si o administratora de scara particulara care nu vrea sa imi dea contul pentru a plati personal intretinerea, deoarece ... (vezi toată discuția)
O asociație de locatari nu are cont bancar și nu poate face ... B. Nicoleta B. Nicoleta O asociație de locatari nu are cont bancar și nu poate face unul. Cum se eliberează certificatul de validare și dacă se eliberează cum trebuie completat ... (vezi toată discuția)
Alegere președinte/plată facturi cico2cico cico2cico Alegere președinte/plată facturi Vin cu câteva intrebări pentru asociație de proprietari : 1) Datorită faptului că ultimul președinte al asociației ... (vezi toată discuția)