Bună ziua! De o bună bucată de vreme mă confrunt cu următoarea problema :Deși mi-am montat apometre radio, sunt, în continuare, pus să plătesc diferențele de apă, care apar lunar, datorită faptului că unii vecini nu-și declară consumul real.
Ce aș putea să fac în acest sens pentru că mi se pare o mare nedreptate? Din 12 apartamente de pe scară, doar 4 avem apometre radio deoarece ceilalți au refuzat montarea lor.
latka
Utilizator 4din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Apometrul cu transmiisie radio nu se deosebeste din punctul de vedere al masurarii, fata de cel fara. Faptul ca unii proprietari declara gresit un consum lunar este doar o problema de asociatie. Sunt si vecini ai dvs. care nu au apometre radio, dar declara corect. Este exact aceeasi problema si ei platesc diferente.. Nu exista vreo obligativitate a montarii unor apometre cu transmisie wireless.
Toate lucrurile se pot rezolva printr-un regulament intern, conform art.82 din legea 196/2018 :
(3) Modul de repartizare a cheltuielilor prevăzute la alin. (1) se stabilește printr-un regulament aprobat de comitetul executiv al asociației de proprietari.
Se pot face controale, se pot face diferentieri, pentru cei incorecti.
ynocentta
Utilizator 2din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Diferentele d eutilitati pot avea diferte motive
legiuitorul nu a prevazut procedura execata de repartizat diferentele de apa,astfek se uziteaza 3 modalitati de repartizare care nu sunt perfecte si care deseori genereaza dispute intre locatari
Echipa manageriala a asociatiei de proprietari prin regulamentul de ordine interioara poate decide modalitatea de repartizare diferente consum utilitati
DlGoe
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Puteti sa montati ce apometre vreti, sunt bani aruncati! La mine in urbe lucrurile stau asa: furnizorul de apa are monopolul, el face legea. Si o face asa: a montat la fiecare scara un apometru de bransament, clasa de precizie C, oricum, nu intereseaza clasa de precizie. Se aduna consumurile celor ,,n" apartamente de pe scara si se compara cu ce arata apometrul furnizorului. Cel al furnizorului arata intotdeauna un consum mai mare decat suma citirilor apometrelor locatarilor. Calibrarea apometrelor de bransament, cele ale furnizorului de apa, se face in laboratorul de ,,metrologie" propriu!!! Orice alt buletin metrologic emis de un alt laborator nu este luat in considerare. Daca toti locatarii ar avea montate apometre de clasa C, precum cel al furnizorului, tot degeaba, se vine cu arhicunoscuta pierderi pe retea . Cunosc un caz cand s-a facut un test de etanseitate la presiune pe o scara si s-a stabilit ca totul e ok. Raspunsul furnizorului a fost ca daca nu se accepta conditiile lui, va rezilia unilateral contractul de furnizare. Concluzia ce puteti face e sa platiti Cum impartiti furaciunea, e problema pe care o rezolvati intre dvoastra, locatarii. @latka, @ynocentta, @Adrian Grecu &altii pot sa lamureasca lucrurile, sunt in tema.
Vă mulțumesc pentru răspunsurile primite. Problema pe scară mea, cred că sunt locatarii. Sunt apartamente unde locuiesc câte 4 persoane și ei au declarat la asociație că nu locuiește nimeni și dau consum 0, în condițiile în care noi, ceilalți vecini ii vedem zi de zi. Sunt de asemenea locatari care declară lună de lună 1-3 metri cubi în condițiile în care ei sunt câte 4 persoane!! Aici cred că este problema și cei de la asociație dau din umeri și zic că nu pot face nimic pentru că nu au lege pentru a-i forța să fie corecți.
Hotie legala
alina_25
Cum poti fi furat legal. Pe scurt apometrele de apa rece si calda trebuier verificat contra cost odata la 5 ani (verificare metrologica ) aceasta ... (vezi toată discuția)