avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Asigurarea nu mi-a acoperit toata dauna. Ce pot face?
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Asigurarea nu mi-a acoperit toata dauna. Ce pot face?

Pe scurt : In urma unui accident am ajuns cu masina (cumparat-n leasing la care platesc inca) la service.Problema este ca dupa 5 luni am reusit sa scot masina din service dupa ce am achitat o factura de 200.000.000 lei vechi cu toate ca masina are asigurare CASCO la B.C.R asigurari ,contract care este obligatoriu inclus in contractul de leasing.Pe scurt s-a emis in urma unui deviz o factura de circa 500.000.000 lei din care B.C.R a achitat 300.000.000.Intrebarea mea este cum si de la cine imi recuperez prejudiciul!?
Cel mai recent răspuns: V7A7 , utilizator 09:03, 19 Ianuarie 2010
Datele sunt insuficlente pentru a primi vreun raspuns.Totul este legat de tipul de polita(CASCO sau RCA) pe care s-a facut dosarul de dauna, valoarea asigurata si existenta vreunei fransize daca vorbiti de polita CASCO, valoarea reala a masinii daca vorbim de RCA, valoarea din actele de dauna (referatul de plata si cererea de despagubire)pe care le-ati semnat,motivatia asiguratorului pentru diferenta de 20000 lei,s.a.m.d.
Am cerut reparatia pe CASCO (cu regres) in ideea ca cei la care am CASCO (B.C.R)sunt mai seriosi decat cei la care avea cel care m-a lovit R.C.A-ul.
Masina fiind in primul an de leasing cred ca firma de leasing a facut asigurarea pe cel putin valoarea masinii (este vorba de HONDA CR-V diesel).
Cererea de despagubire s-a facut conform deviz service pe 52000 ron ,in prima faza(dupa circa 4 luni) fiind acceptati la lata 28000 ron.
Dupa ce am inceput sa intreb DE CE? la B.C.R si dupa ce mi s-a trimis si devizul intocmit de cei de la BCR si am inceput sa invat parti si piese de masina am comparat cele doua devize .
In urma acestei comparatii s-a schimbat acceptul adica a mai crescut cu 5000 ron adica oamenii BCR au recunoscut ca au dat unele piese care nu trebuia,altele nu le-au dat ,altele le-au dat sub alte coduri (deci altceva) si altele nu au vrut sa le dea cu specificatia ca merg si asa,cu toate ca din fotografii se vede clar ca sunt compromise.Exemplu ; nu au acceptat schimbarea cadrului motor (care este piesa pe care se sprijina intreaga masina) cu toate ca era deformat!
Tot confuz si nu pot retine decat:
1.Ati semnat o cerere de despagubire in valoare de 52000 ron;
2.Inspectorul de daune a facut si el un deviz , desi nu este procedural decat in eventualitatea reparatiei in regie proprie;
3.Asiguratorul a anuntat reducerea acceptului initial la numai 28.000 ron (cand,cum,cui,de ce?)
4.Ati achitat o factura de 20.000 ron;(de ce?)
5.S-a comunicat acceptul devizului, majorandu-se cei 28.000 cu inca 5.000 ron;(in ce mod,cui?)
Din toata aceste informatii trunchiate, de retinut:
A.Corespondenta dintre asigurator si service se face direct, reparatorul solicitand (motivat tehnic si legal) acceptul pentru devizul initial si solicitand eventual pe parcurs intocmirea de p.v. de reconstatare, atunci cand apar probleme tehnice pe parcursul reparatiei, care nu au putut fi cunoscute initial si care necesita piese ,materiale si manopera suplimentara aferenta(de ex. constatarea deformarii sasiului motor, intr-un grad mai mare decat permite indreptarea lui pe dispozitivul hidraulic special destinat)
B.Reparatorul nu efectueaza nicio lucrare suplimentara, fara acceptul asiguratorului(prin reconstatare) iar solicitarile utilizatorului (cele fara legatura cu dosarul), daca exista, le trece pe o factura separata decontata direct celui care le-a comandat.
C.In limita sumei din cererea de despagubire, daca exista plati facute direct de catre asigurat privind reparatiile din dosar, acestea se deconteaza de asigurator pe baza facturilor originale.
D.Orice nemultumire a beneficiarului reparatiei, se materializeaza prin refuzul confirmarii receptiei reparatiei(calitativ/cantitativ),reparatorul primind plata finala abia dupa ce s-a facut receptia lucrarii.
E.Discutiile tehnice privind deviz,normative,siguranta circulatiei,legislatie se poarta intre asigurator si reparator,cu un eventual acord de optiune al beneficiarului, daca exista solutii alternative echivalente.
Orice abatere de la aceste proceduri se face prin asumarea raspunderii comitentului.
Multumesc pentru atentia acordata!O sa fiu mai precis si o sa pun ideile cat de cat in ordinea cronologica

1. Reparatorul a intocmit deviz si factura catre asigurari in valoare de 52000 ron.
2.Eu am semnat o cerere de despagubire de 52000 ron.
3.B.C.R a refuzat devizul si implicit cererea motivand ca reparatorul, cu toate ca nu este acreditat de ei, il accepta la plata cu 28000 ron diferenta apare din pret piese si diferenta de coduri(mai nou au un program Auditex care cred ca are probleme!)
4.Eu am solicitat devizele de la cei doi in ideea de a descoperii ce se intampla.
5.Trecusera deja 4 luni de cand masina era la reparator si 3 luni de cand asteptam raspunsul de la B.C.R.
6.Dupa ce am studiat cele doua devize am gasit neconcordante majore intre deviz real facut de reparator si devizul facut de B.C.R in urma folosirii de fotografii facute de inspectorul local si calculate de meseriasul de la cetru (in prezent acceptul se da se la Bucuresti,agentii din provincie decat fac constatari).
7.Dupa comunicarea diferentelor constatate le-am comunicat celor de la B.C.R,care au marit acceptul la 32000 ron.
8.Din cauza ca situatia parea fara iesire ,am refacut cererea ptr aceasta suma considerand ,,ca nici banii acestia nu-i mai vad".
9.Reparatorul a incasat cei 32000 de la asigurator si normal ca pe restul pana la 52000 i-am platit eu
10.Mentionez ca aceste relatari s-au intins pe 5 luni si 4 zile ,timp in care plateam ratele de leasing si implicit asigurarea CASCO dar nu foloseam masina ,ea fiind sechestrata in sevice-ul reparatorului pentru neplata.
11.Toata corespondenta cu reparatorul si asiguratorul am pastrat-o pentru a cauta o solutie de a-mi recupera acesti bani!

In speranta ca am fost mai precis,va multumesc pentru sprijinul acordat!.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Service-ul refuza sa-mi predea autoturismul reparat andreitulea andreitulea Buna! Am nevoie de un sfat. Am un vw Polo in leasing, lovit in urma unui accident de un sofer cu polita RCA Asirom Constanta. Reparatia s-a terminat in urma cu ... (vezi toată discuția)
Despãgubiri rca dianapanaite dianapanaite Pe un drum naţional din România am fost lovită din spate de un TIR care n-a reuşit să oprească la timp. După vizita la poliţie, şoferul TIR-ului a ... (vezi toată discuția)
Despagubire partiala luoana luoana In urma unor negocieri firma de asigurari a acceptat o suma la plata in conditiile unei reparatii in regie proprie...dupa doua saptamani m-am trezit ca mi-au ... (vezi toată discuția)