Pe un drum naţional din România am fost lovită din spate de un TIR care n-a reuşit să oprească la timp. După vizita la poliţie, şoferul TIR-ului a fost declarat vinovat şi a încasat o amendă contravenţională, apoi a început nebunia asigurărilor... Am ales să repar maşina la Reprezentanţa VW care nu are convenţie de plată cu firma de asigurări a TIR-ului. Deşi inspectorul de daune ne-a prezentat o listă cu service-urile agreate de firma de asigurări, am ales totuşi Reprezentanţa mergând pe principiul profesionalismului. După ce am dus maşina la service-ul ales de noi (dat fiind faptul că puteam alege orice service autorizat!!!) s-a făcut o reconstatare şi apoi s-a transmis către firma asiguratoare devizul de lucrări în valoare de 23.500 lei. Asigurările au fost de acord în scris cu piesele prevăzute la reconstatare, dar doar telefonic sunt de acord şi cu plata lucrărilor. Service-ul nu demarează lucrările până nu primeşte acceptul scris al asigurărilor iar asigurările nu iau în considerare decât factura emisă ca rezultat al executării reparaţiilor X-( Suntem într-un cerc vicios, legea nu ne ajută cu nimic.. iar noi suntem de două ori victime: ale şoferului de TIR şi apoi ale asigurărilor din România. Menţionez că maşina este un VW Passat din 2005 cu 190.000 km (asta pentru că toţi inspectorii au cerut aceste date) Ce e de făcut?????:((
faceti plangere catre firma de asigurari care trebuie sa va dea raspuns de ce nu dau acceptul de plata si faceti plangere si la protedctia consumatorului.
daca aveati casco la masina puteti sa va reparati masina folosind polita casco si dansii se vor ocupa sa-si recupereze prejudiciul de la firma de asigurari rca al celui cu tir-ul.
succes
Sfaturile date de doberv sunt corecte. Inspectorul de daune emite doar nota de constatare si reconstatare si poate solicita un deviz pro forma cu care poate fi sau nu de acord, lucru pe care il discuta cu reprezentantul de la service. Daca dupa discutia cu asiguratorul nu veti ajunge la un rezultat solicitati in scris pozitia lor si apoi adresati-va CSA si apoi instantelor de judecata. Asiguratorul are dreptate sa nu dea accept decat pe un deviz final de reparatie dar pot da accept pe un deviz pro forma si aici se poate discuta.
Despagubire partiala
luoana
In urma unor negocieri firma de asigurari a acceptat o suma la plata in conditiile unei reparatii in regie proprie...dupa doua saptamani m-am trezit ca mi-au ... (vezi toată discuția)