avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 644 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Tratamentul financiar-contabil al echipamentelor de ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Tratamentul financiar-contabil al echipamentelor de lucru

Buna ziua, As dori sa stiu care este tratamentul financiar-contabil al echipamentelor de lucru ( salopete, tricouri, etc.). La plecarea angajatului ce se intampla cu aceste echipamente? Dar in cazul deteriorii acestora? Cum ne vom descarca de aceste obiecte in contabilitate?
Menetionez ca in CCM este prevazut ca societatea va asigura echipamente de lucru angajatilor.
Multumesc!
Ultima modificare: Marți, 23 August 2022
kireinasrl, utilizator
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:01, 23 August 2022
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza obligatia angajatorului de a dota gratuit lucratorii cu echipament individual de protectie. Nu exista mentiunea de echipamant de lucru.
-art.5
j) echipament individual de protecţie - orice echipament destinat a fi purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia sau mai multor riscuri care ar putea să-i pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a îndeplini acest obiectiv;
-art.7
(6) Măsurile privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă nu trebuie să comporte, în nici o situaţie, obligaţii financiare pentru lucrători.
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
r) să asigure echipamente individuale de protecţie;
s) să acorde obligatoriu echipament individual de protecţie nou, în cazul degradării sau al pierderii calităţilor de protecţie.
La plecarea lucratorului puteti cere returnarea EIP, dar nu il puteti da altui angajat. La deteriorarea EIP se face comisie de casare si lucratorul se doteaza cu alt echipament. Contabilul sef stie bine ce are de facut.
HG nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca mentioneaza:
-art.8 (1) Echipamentul individual de protectie este, in principiu, destinat purtarii de catre o singura persoana.
(2) Daca imprejurarile impun purtarea echipamentului individual de protectie de catre mai multe persoane, se iau masuri corespunzatoare pentru a se asigura ca aceasta utilizare nu creeaza diferitilor utilizatori nicio problema de sanatate sau de igiena.
-art.10 (1) Echipamentul individual de protectie se distribuie gratuit de angajator, care asigura buna sa functionare si o stare de igiena satisfacatoare prin intermediul intretinerii, repararii si inlocuirilor necesare.
(2) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei poate stabili dispozitii pe baza carora sa se impuna ca lucratorul sa contribuie la costul unui anumit echipament individual de protectie, in situatiile in care utilizarea echipamentului nu este exclusiv pentru locul de munca.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Echipamentul de protecție alexandruionvasile alexandruionvasile Care este baza legală? Știu că se acordă gratuit de către angajator. Este valabil și în mediul civil și în mediul militar? Vă mulțumesc ... (vezi toată discuția)
Contravaloare echipament de lucru BX BX Contravaloare echipament de lucru O firma solicita angajatilor care isi inceteaza contractul de munca prin demisie sa plateasca echipamentul de protectie ... (vezi toată discuția)