Din punctul de vedere al asociatiilor de proprietari, conform legii 230/2007, nu exista incompatibilitate intre functia de inspector al Serviciului de Sprijinire si Indrumare a Asociatiilor de Proprietari din cadrul Primariei si administrator al unei (sau mai multor) asociatii de proprietari.
Dar trebuie sa vedeti din punctul de vedere al Primariei, in reglementarile de acolo, in statutul functionarului public daca nu este o incompatibilitate.
Indiferent de incompatibilitate sau nu, daca ati obtinut venituri in afara functiei de la Primarie, trebuie sa le includeti in declaratia de avere.
In principiu ar putea fi administrator dar nu pe raza sectorului in care este incadrat la Serviciul de Sprijinire si Indrumare a Asociatiilor de Proprietari.
Fiind functionar public, trebuie sa aiba depusa declaratia de avere pe site-ul primariei in care ste incadrat.
Am cautat si Legea nr.161 din 19 aprilie 2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei spune asa, la Art. 94:
"SECTIUNEA a 5-a
Incompatibilitati privind functionarii publici
Art. 94. - (1) Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica.
(2) Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:
a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
b) in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale;
c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ, din sectorul public sau privat, in cadrul unei asociatii familiale sau ca persoana fizica autorizata;
d) in calitate de membru al unui grup de interes economic.
(3) Functionarii publici care, in exercitarea functiei publice, au desfasurat activitati de monitorizare si control cu privire la societati comerciale sau alte unitati cu scop lucrativ de natura celor prevazute la alin. (2) lit. c) nu pot sa-si desfasoare activitatea si nu pot acorda consultanta de specialitate la aceste societati timp de 3 ani dupa iesirea din corpul functionarilor publici.
(4) Functionarii publici nu pot fi mandatari ai unor persoane in ceea ce priveste efectuarea unor acte in legatura cu functia publica pe care o exercita.
(5) In situatia prevazuta la alin. (2) lit. b), la incheierea mandatului demnitarului, functionarul public este reincadrat in functia publica detinuta sau intr-o functie similara"
Apoi, Legea 330/2009 a modificat o parte a articolului 94 si a extins art. 96:
"Art. 51
La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, litera c) a alineatului (2) al articolului 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
"c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ din sectorul public;”.
Art. 52
La 3 zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, alineatul (1) al articolului 96 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
"Art. 96
(1) Functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.”
Eu sunt locatar.
Administratorul AP este in situatia de mai sus, adica este inspector in cadrul Seviciul mentionat si nu are declarate in declaratia de avere veniturile obtinute de la asociatie. Facand uz de functia pe care o are, nu permite accesul la niciun document al AP. Inseamna ca nu plateste nici impozitul cuvenit pentru sumele astfel obtinute, nu?