Vă rog să mă ajutaţi in următoarea situaţie.
Un ong infiintat in 2015 are 3 membri fondatori. Tot ei au constituit si consiliul director, in calitate de presedinte, vicepresedinte si membru. Nu mai exista alti membri.
Cei 3 doresc să se retragă din ong. In statut este menţionat faptul că, organul de administrare al asociaţiei, in speţă consiliul director are un mandat de 4 ani şi are 3 locuri, din care două locuri pentru membrii fondatori. Mandatul de 4 ani a expirat in 2019 si nu a fost reinnoit, intrucat nu a avut loc nici o activitate. Alte 3 persoane şi-au exprimat dorinta de a deveni membrii si ulterior de a face parte din consiliul director. In statut este menţionat faptul că mandatele membrilor CD pot fi reinnoite in cadrul unei şedinţe ordinare AGA.
Care sunt paşii de urmat pentru a realiza schimbările?
- intrunirea AGA pentru prelungire mandate CD si pentru schimbarea structurii CD, pentru a nu mai fi menţionat că acesta are 3 locuri dintre care 2 locuri eligibile pentru membrii fondatori si un alt loc eligibil ptr toti membrii asociaţiei, de asemenea eliminarea duratei de 4 ani a mandatului. Schimbare in 3 locuri eligibile ptr toti mb asociatiei si mandat pe o durată nedeterminată pana la numirea altui consiliu director.
- intrunirea CD pentru a hotari primirea de membri noi si pentru schimbarea sediului (se doreste si acest lucru)
- intrunirea AGA pentru revocarea CD si alegerea noului consiliu director
- redactarea cererii de inregistare a modficarilor asociatiei si depunerea la judecatorie impreună cu:
- coipe dupa procesul verbal al intrunirii CD in care au hotărât primirea de membri noi si schimbarea sediului. Cererile de aderare ale membrilor este necesar sa fie atasate la procesul verbal?
- coipe dupa procesul verbal al intrunirii AGA pentru alegerea noului consiliu director. Cererile de retragere/adeziune ale membrilor din CD este necesar sa fie ataşate la procesul verbal?
- copie dupa procesul verbal al intrunirii AGA in care au hotarât schimbarea structurii CD si a duratei mandatului
- redacatarea actului aditional la statutul asociatiei cu noile modificari. Mai trebuie ca acesta să fie avizat de un notar sau avocat?
- act aditional la actul constitutiv cu modificarile efectuate mai este necesar oare, daca actul constitutiv nu mai este necesar la infiintare? De asemenea in actul constitutiv am observat ca este gresit scopul, fata de statut unde este corect. are sens să il modific prin hotarare AGA sau nu mai are sens? In situaţia in care este necesară intocmirea unui act aditional la actul constitutiv trebuie ca acesta să fie avizat de avocat sau notar?
- carte identitate membrii noi
- extras carte funciara noul sediu
- contract de comodat noul sediu
- actele ongului: sentinta de infiintare, statut, act constitutiv autentificare la vremea aceea, cod fiscal si certificatul de inregistrare in registrul asociatilor
Bună ziua.
O sa încep cu câteva precizari:
- mandatul pentru orice funcție aleasa nu poate fi nelimitat. Îl puneți pe 2 sau 4 ani. De obicei se limitează și numărul de mandate la dorința majorității membrilor adunării generale.
- în niciun caz nu trebuie sa faceți deosebiri între membrii cu drepturi depline care au fost pe lista la înființarea asociației (fondatori) și membrii cu drepturi depline care au fost acceptați în asociație pe parcurs.
- faceți mai întâi probarea în consiliul director a cererilor de adeziune la asociație a noilor membrii cu drepturi depline și abia după aceea începeți procedura de convocare a adunării generale care sa aibă pe ordinea de zi printre altele modificarea statutului, alegeri pentru noua structura a comitetului director, aprobarea noului sediu al asociației și altele. Iar convocarea adunării generale se va face către toți membrii cu drepturi depline, adica cei inițiali și cei care au întrat pe parcurs. Indiferent dacă cei inițiali vor sa mai participe sau nu, trebuie sa aveți cvorumul de ședință prevazut în statut.
- e recomandat sa aveți acceptați acum mai mult de 3 membrii cu drepturi depline pentru a nu va mai confrunta cu situația în care, dacă unul renunță la calitatea de membru, sa coborâți sub 3 membrii.
Multumesc mult pentru răspuns! M-a edificat.
Aş vrea să vă mai intreb care este părerea dumnavoastră referitor la necesitatea modificării prin act aditional şi a actului constitutiv, în condiţiile în care acesta nu mai este necesar la înfiinţare, consideraţi a fi necesar a se updata conform cu modificările din statut?
Multumesc!
eu din decembrie 2020 am facut modificari de acte constitutive la zeci de asociatii implicand vreo duzina de judecatorii din diverse judete... de fiecare data am facut doar Statut actualizat, in care am preluat informatiile care anterior erau numai in Actul Constitutiv ex. lista fondatori, lista componenta organe de administrare si control.... si am prevazut ca Actul Constitutiv isi inceteaza eficacitatea juridica prin cadere in desuetudine si ca nu va mai fi actualizat, ramanand doar Statutul...
In cererea pentru înscrierea modificărilor statutului, la punctul 5 este menționat ca fiind necesar Actul modificator, proces verbal / Hotărârea Adunării generale …………. din data de autentificat/ă de ……………………...
Mai este nevoie să fie autentificat acest proces verbal si de asemenea actul adiţional la statutul asociaţiei, avand in vedere Legea nr. 276/2020?