Buna ziua.
Am si eu o nelamurire(impreuna cu inca cativa locatari reprezentati de o anume asociatie de proprietari). Aceasta asociatie publica listele de plata ale locatarilor atat prin liste printate in scara blocului, cat si pe site-ul lor. Reprezentatii firmei ridica totdeauna in fata legea asociatiilor de proprietari(230/2007) si faptul ca la Oficiul de Carte Funciara poti obtine oricand date legate de imobil si proprietar.
Intrebarea mea e daca au o baza legala reala sa imi refuze cererea de a mi se sterge datele cu caracter personal de pe site-ul lor? Nu contest ca sunt informatii publice si trebuiesc afisate in loc public, dar fac deja asta cu foile printate. in plus, nu inteleg utilitatea de a le mentine online, cu atat mai mult cu cat iti prezinta intregul istoric al platilor....
Multumesc in avans daca ma poate lamuri cineva. :">
Se aplica regimul actelor "publicate" de o asociatie de proprietari si in online?
In legea 230/2007 nu se specifica ca listele de intretinere trebuie sa contina numele proprietarului, cu atat mai mult cu cat sunt online.
...............
Aceasta problema trebuie vazuta de asociatia de proprietari din punctul de vedere al proprietarului, al interesului acestuia si in ultima instanta sa se judece in ce masura binele facut prin difuzarea numelui sau intr-o lista de intretinere este mai mare decat raul pe care i-l poate face aceluias proprietar. Este daunator in primul rand pentru proprietar, dupa parerea mea...si faptul ca oricine poate obtine numele de la Cartea Funciara este una...si alta sa-ti scrie numele..."pe toate gardurile"!X-(
In OMEF 1969/2007 gasiti forma forma si cuprinsul tuturor listelor si documentelor utilizate in cadrul unei Asociatii.
Modelul de Lista de plata NU cuprinde numele proprietarului ci numai nr. de apartament!
Succes. :D
Pe listele de plata afisate in casa scarii sau publicate pe internet apare numele proprietarului si nu datele de identificare sau alte date personale: CNP, seria CI si numarul, data nasterii, starea civila, studii, functie, loc de munca...
Numele proprietarului apare si pe cutia de posta si pe interfonul de la scara si in cartea de telefoane, etc
Unii poate nu vor sa apara numele pe lista pentru ca au restante si penalizari de care nu sunt mandri, le strica imaginea sau mai bine zis arata imaginea reala in ce priveste calitatea de proprietar al apartamentului.
Publicarea pe internet este buna pentru ca sunt din ce in ce mai multi proprietari care nu au timp sau nu au cum sa citeasca listele, sunt plecati din localitate sau din tara. Unii au chiriasi sau au lasat apartamentul in grija cuiva si asa pot vedea oricand ce se mai intampla in blocul unde are apartamentul.
Se poat face platile de la orice banca in contul asociatie daca proprietarul citeste lista de plata pe internet. Cred ca sunt mai multe avantaje decat dezavantaje.
Dar, daca la noi ar solicita mai multi proprietari sa publicam listele fara nume, numai cu numarul apartamentului, ne-am conforma fara probleme.
Multumesc mult pentru raspunsuri si lamuriri. Acum voi putea avea un dialog cu asociatia de proprietari, avand si un argument legal in spate, nu doar dorinta de a cere sa se intample un lucru. :D
@adriantot - intradevar, listele online sunt utile pentru unii. Dar gasesc deranjat sa nu pot avea optiunea de a nu aparea online. In cartea de telefoane apar doar daca imi doresc acest lucru. :)
Privilegiu imobiliar
UCH
Situatia este urmatoarea : un membru al unei asociatii de proprietari, dator la asociatie, a decedat.
Apartamentul va fi impartit mostenitorilor : ... (vezi toată discuția)