avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 708 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... nelamuriri - plata intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

nelamuriri - plata intretinere

Buna ziua! Am mai multe intrebari si va rog, daca se poate, sa-mi raspundeti.
Parintii mei locuiesc in Giurgiu si la asociatia de care apartin au incercat sa primeasca clarificari la unele nelamuriri si n-au reusit. Eu locuiesc in Bucuresti si nu am intampinat astfel de probleme la asociatie.
1. Pe listele afisate cu datoriile la intretinere sunt afisate doar sumele datorate fara a se evidentia clar consumul (de ex. consum apa rece este de 10 mc dar nu se specifica in dreptul fiecarui apartament, ci e trecuta doar suma datorata; uneori se trec si pierderile tot la aceeasi rubrica fara a se specifica ca acestea sunt pierderi). Trebuie o rubrica separata si pentru pierderi pe fiecare apartament (cantitate si suma?). In baza carui act normativ?
2. In luna noiembrie in a treia decada s-a dat drumul la caldura, dar citirea reparitoarelor in apartamente s-a facut la sfarsitul lunii decembrie. Pentru luna noiembrie s-a trecut incalzire pentru fiecare apartament 100 lei, urmand ca in decembrie sa se faca regularizarea, dar nu s-a facut. La asociatie li s-a spus ca exista si o factura pe noiembrie, dar nu a putut sa o arate. Si din ceea ce s-a spus rezulta ca factura este mai mica cu 300 lei decat ceea ce s-a incasat pe scara respectiva (gigacalorimetru exista la fiecare scara deci cred ca se emite factura separata). Nu era normal sa arate o factura care sa justifice platile facute? E legal ca toate apartamentele sa plateasca aceeasi suma desi exista repartitoare? (in baza carei legi, articol?).
3. Pe scara respectiva mereu au fost probleme cu plata la zi a intretinerii, mai mult de jumatate din locatari achitand o singura data pe an si asta doar ca sa se poata livra caldura iarna. Pe luna decembrie in afara de rubrica "incalzire" mai este trecuta rubrica "caldura" si la fiecare apartament este trecuta suma de 20 lei. La asociatie le-a spus ca reprezinta penalitatile care trebuie platite pentru intarzierea platilor pentru agentul termic pentru ca mereu s-a intarziat, iar primarul le-a comuncat administratorilor de asociatii ca sa retina aceascta suma de la toti chiar daca sunt buni platnici pana in luna mai. Mentionez ca pana acum nu au existat penalitati pentru nimeni chiar daca restantele erau de zeci de mii de lei. E legal sa plateasca aceste penalitati si cei care niciodata nu au intarziat cu plata intretinerii? Si daca nu ar fi legal ce lege este incalcata? Ce sa faca mai departe ca sa se anuleze aceste plati pentru cei care nu au intarziat cu plata. Nici la aceasta problema nu au putut sa arate o decizie scrisa care sa justifice acest lucru.

Va multumesc mult si astept sa ma lamuriti daca se poate.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 18:35, 22 Ianuarie 2010
1 Lista cotelor de intretinere trebuie sa cuprinda rubrici care sa exprime clar in dreptul fiecarui apartament din ce se compune suma pe care o are proprietarul de platit: cheltuieli impartite pe numar de persoane, consum apa calda, valoare apa calda, consum apa rece, valoare apa rece, caldura, subventii, cheltuieli impartite pe cota-parte indiviza, total cote lunare, fond de rulment, fond de reparatii, penalizari furnizori, penalizari asociatie (daca este cazul - precizat in statut), restante, total de plata.
- in josul listelor sau pe o foaie separata se detaliaza din ce se compune:
...... rubrica de cheltuieli pe numar de persoane: cat e factura intreaga si cat revine unei persoane;
...... rubrica de cheltuieli pe cota-parte indiviza: factura si cat costa mp, astfel incat
sa se vada clar cat plateste o garsoniera, cat un ap. cu 2 camere etc.

2. De unde stiti ca nu s-a facut regularizarea in decembrie? S-au afisat deja listele pe decembrie?
Probabil ca citirea si deci calculul caldurii pe luna noiembrie nu s-o fi facut pentru ca a fost pe o perioada scurta de timp si pentru a se evita plata comisionului de calcul la firma care face acest calcul.
In decembrie (mai bine zis dupa resetarea repartitoarelor dupa 1 ianuarie) se face citirea repartitoarelor pe litera "M" si astfel se poate face regularizarea. In unele asociatii, tocmai pentru a se face economie la acest comision de calcul, se citeste si se da la calculat caldura la 2-3 luni.
Faptul ca factura venita de la furnizor este mai mica cu 300 de lei decat s-a pus pe liste nu este o problema, aceasta se regularizeaza odata cu factura si calculul (pe baza citirii repartitoarelor) din luna decembrie, asa cum am scris mai sus.

3. Penalizarile de la furnizor se aplica celor care sunt restantieri, proportional cu suma restanta.
Nu stiu ce le-o fi spus primarul administratorilor si ce s-a inteles pana la Dv. Bineinteles ca nu este nici legal, nici corect ca cei buni platnici sa plateasca penalizari.
E ca si cum o parte din populatie nu plateste factura la curent si se penalizeaza toata populatia...pentru ca asa vrea primarul.
La orice societate comerciala, banca etc se penalizeaza restantierii, nu cei care-si platesc facturile.
....................
Administratorului Dv. ori ii e lene, ori nu stie sa calculeze niste penalizari. Daca ii spunea primarul sa-si taie venele...si le taia?
Ultima modificare: Vineri, 22 Ianuarie 2010
elga50, moderator
Multumesc mult pentru raspunsuri.
La pct. 2 vreau sa subliniez faptul ca s-a afisat lista cu datoriile la intretinere pe luna decembrie (vi se pare ciudat pentru ca la Bucuresti acest lucru se face mult mai tarziu) si acea regularizare nu s-a facut.
In sfarsit sunt multe nereguli de care iti dai seama si nu stii ce sa faci ca sa le indrepti. La asociatie nimeni nu iti raspunde, te umilesc prin indiferenta, si la acest nivel nu poti sa rezolvi nimic (de cativa ani nu a fost nici o adunare generala si nici nu se va intruni, am mai incercat). De aceea va rog sa-mi spuneti unde sa spun aceste probleme si sa ma bage cineva in seama. Presupun ca la Protectia Consumatorului nu se primesc astfel de sesizari.
Nu avem resurse pentru a-i da in judecata si as vrea sa stiu unde pot reclama.
Inca o intrebare: de cateva luni nu au administrator. E posibil sa functioneze o asociatie fara administrator?
Inca o data va multumesc si astept un raspuns scurt si la obiect.
La primarie si apoi sa dati in judecata asociatia pentru 1001 motive...:(
....................
Nu e normal, in mod accidental se poate functiona fara administrator, dar in acest caz membrii comitetului se ocupa pentru un timp limitat de treburile administrative...sau macar unul, pana se angajeaza alt administrator. Ce va spun eu e o utopie in cazul Dv., dupa cum imi dau seama!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recalculare facturi intretinere serena82 serena82 Am o problema mai complicata legata de un apartament inchiriat. Totul a pornit de la faptul ca din ianuarie 2008 pana la expirarea contractului de inchiriere ... (vezi toată discuția)
Calcul intretinere si penalitati intarziere unique636 unique636 Buna ziua Locuiesc cu chirie si am restanta la intretinere pe mai multe luni dar am achitat o parte destul de semnificativa. Intrebarile mele sunt: 1. ... (vezi toată discuția)
Recalculare cheltuieli intretinere estimate eriagopha eriagopha Buna ziua, sunt un proprietar al unui apartament in care nu locuieste nimeni de peste un an. Apartamentul este contorizat la apa rece , calda si caldura, dar ... (vezi toată discuția)