avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna seara Va aduc la cunostinta urmatoarele: In ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna seara Va aduc la cunostinta urmatoarele: In cadrul adunarii ...

Buna seara
Va aduc la cunostinta urmatoarele:
In cadrul adunarii generale a locatarilor care s-a tinut astazi 14.01.2023, am hotarat pt constituirea Asociatiei de proprietari. Am inteles ca trebuie sa avem un sediu social al Asociatiei, dar nu a dorit nimeni sa preia acest lucru. Drept pentru care m.am oferit sa accept eu, dar doresc sa stiu daca se poate si va rog din suflet sa ma sfatuiti si ce riscuri implica acest lucru daca Asociatia este trecuta la apartamentul meu ca sediu social? Daca doresc sa vand locuinta exista exista vreo problema? Apartamentul va fi cu sarcini pe el? Daca Asociatia va primi vreodata amenda voi avea eu in extrasul de carte funciara ca apartamentul este grevat de sarcini? De datorii? Va multumesc inca odata pentru disponibilitatea dvs. O seara frumoasa!
Locatarii din condominiu pot hotari ca sediul administrativ al asociatiei de proprietari sa se afle in partea comuna de imobil,respectiv in spatiu cu alta destinatie=uscatorie
Nu se aplica sarcini pe sediul administrativ
Problema consta in acea ca dispozitiile in vigoare prevad ca documentele asociatiei de proprietari trebuiesc arhivate in spatii special amenajate si asigurate
Buna seara
ofertele pe care le.am primit ce constau in constituirea asociatiei de proprietari cer copie act proprietate si copii buletine de identitate. dumnealor fac referire la art. 17, alin 3, punctul a din legea nr. 196/2018, documente pt actul de constituire.
Nu avem spalatorie, dar vreau sa stiu si va rog frumos sa.mi spuneti daca se poate trece pur si simplu sediul social al asociatiei chiar adresa in care este imobilul fara numar apartament? Multumesc pentru raspunsul anterior!
Procedura si documentele necesare de intocmit si depus la judecatorie sunt concret prevazute in disp L nr 196/2018
(3) Acordul de asociere trebuie să conţină:

a) adresa şi individualizarea proprietăţii individuale, potrivit actului de proprietate;

b) numele şi prenumele tuturor proprietarilor asociaţi;

c) descrierea proprietăţii, cuprinzând: descrierea condominiului, structura condominiului, numărul de etaje, numărul de proprietăţi individuale structurate pe număr de camere, numărul de clădiri, numărul spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, suprafaţa terenului aferent condominiului, numărul cadastral sau topografic al imobilului şi numărul de carte funciară, pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi carte funciară;

d) enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietate comună, precum şi regulile de folosinţă a părţilor comune potrivit prezentei legi;

e) cota-parte indiviză ce revine fiecărui proprietar din proprietatea comună;

f) declaraţiile pe propria răspundere ale proprietarilor privind informaţiile referitoare la suprafeţele utile şi construite în situaţia în care acestea diferă de cele înscrise în actele de proprietate asupra locuinţelor sau a spaţiilor cu altă destinaţie.

Sediul administrativ al asociatiei de proprietari trebuie sa fie concret consemnat strada,imobil scara,etaj,astfel incat atat raporturile juridice si comunicarile tertilor catre persoana juridica asociatia de proprietari sa poata fi primite de reprezentantii asociatiei de proprietari
Inteleg ca da, este nevoie de sediu pt asociatie al unui apartament din bloc? Poate fi la oricine din bloc sau doar la presedinte?
Va rog raspuns concret nu trimitere la lege. Marturisesc ca nu inteleg foarte bine legea la acest articol de lege. Legea nu spune clar la cine poate fi sediul asociatiei.
Multumesc, doamna, pentru amabilitate.
Ultima modificare: Duminică, 15 Ianuarie 2023
florentinazara, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sediul administrativ poate fi la orice locatar
Problema consta in acea ca sediul administrativ se consemneaza in statutul asociatiei de proprietari,iar eventuala modificare a sediului administrativ necesita actualizarea statutului cu depunere la judecatoria teritoriala

Alte discuții în legătură

Lipsa sediului??? Manole Dumitru Manole Dumitru Poate exista o persoana juridica fara sediu social???#-o (vezi toată discuția)
Infiintare asociatie proprietari oanaolaru85 oanaolaru85 Buna ziua, Am demarat in acest moment o societate comerciala care se va ocupa cu administrarea de imobile. Am o intrebare referitoare la procedura de ... (vezi toată discuția)
Asociatia de chiriasi Mainerici  Ctin Mainerici Ctin Intr-un bloc de locuinte aflat in proprietatea primariei destinat pentru inchiriere, chiriasi s-au constituit in 2ooo in asocia;ie de locatari. Dupa legea ... (vezi toată discuția)