E clar ca esti foarte informat , lamureste-ma cu ceva.Se zice ca in art.107 din codul rutier se spune ca ai obligatia sa mergi pe directia de mers pe care te-ai incadrat.Asta se bate cap in cap cu intoarcerea in sens de pe banda 1,nu(inainte si la dreapta)? Deci ar fi neregulamentar, sau de fapt este ,daca tinem cont de art 107! Si doi, cu toata incadrarea gresita a celui care intoarce de pe banda 1, cine da prioritate in cazul ca cineva vrea sa paraseasca sensul la iesirea 2 si fiind incadrat pe banda 2 ? Cel incadrat gresit pe banda 1 , care face sensul, sau cel de pe banda 2 care schimba banda pt iesire.In rest perfect de acord cu tine , eu un sofer simplu spunand din startul discutiei cu colegii ca incadrarea de mers corecta si interzicerea intoarcerii pe banda 1 elimina confuziile.Multumesc anticipat!
latka a scris:
Reguli absolut necesare de introdus in codul rutier (ce vor asigura conditia primordiala de fluidizare) :
1. Orice iesire din sensul giratoriu se poate face doar de pe banda 1, cea exterioara.
2. Ocuparea benzii 1 la intrarea in sensul giratoriu, daca sunt mai multe benzi, se poate face doar de catre cei care vor sa iasa imediat si obligatoriu la prima iesire.
3. Orice participant la trafic intrat in sensul giratoriu va cauta sa ocupe succesiv pozitii spre benzile exterioare, semnalizind corespunzator si acordind prioritate celor ce ocupa banda pe care intra, astfel incit inainte de iesire sa respecte regula 1.
Astfel, cel intrat pe banda 2, care vrea la a doua iesire, nu va mai putea fi incurcat de cel intrat pe banda 1, dar care nu mai avea voie la a doua iesire. Asa poate face manevra data de regula 1, imediat ce a trecut de prima iesire.