Buna ziua,
Ridic si eu o problerma, mai mult pe partea de contabilitate, unde, in speta mea, s-au pronuntat fel de fel de consultanti fiscali.
Pe scurt, in cadrul companiei mele am achizitionat niste laptop-uri. Ca sa nu cletuim toti banii odata, le-am cumparat sub un regim "de inchiriere", urmand sa platim in rate intreaga achizitie.
Toate bune si frumoase pana cand mi s-a emis o factura pentru serviciile de asigurare. Si este buine asa, pentru ca, fiind vorba de laptop-uri, care au o anumite valoare, nici nu m-as fi gandit vreodata sa le las neasigurate. Deci, revenind la factura, firma "finantatoare" ca sa zic asa, care a platit laptop-urile in locul meu, care mi-a facut contractul de inchiriere si careia urmeaza sa-i platesc eu ratele, a platit si asigurarea acestora.
Adica, ei, firma X, au un contract cadru cu o firma de asigurari, Y, unde platesc o asigurare de byunuri. Desigur, suma asigurata este, mai mereu, una care creste sau scade functie de vanzarile acestei firme X. Aici intervine problema mea, respectiv facturarea serviciului de asigurare de catre aceasta firma, X, cu TVA.
Este cunoscut faptul ca, in asigurari, primele platite de noi toti catre societatile de asigurari, nu sunt purtatoare de TVA. Eu m-am aratat mirat si-am scris firmei X despre acest lucru. Ei mi-au raspuns ca, firma fiind platitoare de TVA, trebuie sa-si puna acest 19% peste prima de asigurare pe care ei o datoreaza societatii de asigurare. Desigur, societatea X nu este broker de asigurare ci doar un client al societatii de asigurare, care are un contract cadru, dupa cum spuneam, ca sa asigure toate bunurile pe care ei le dau spre inchiriere. FDeci, firma X doar colecteaza, pur si simplu, banii de asigurare si ii vireaza, presupun, pe baxza acestei conventii, lunar, catre Asigurator.
Intrebarea mea fireasca este aceea de ce eu, ca firma, care nu sunt platitoare de TVA, sa platesc acest TVA, care, oricum, ajunge la stat? Imi dau seama ca, daca firma are 10.000 de clienti/luna, la o incasare medie de 200 de lei, se trimit statului roman, total nejustificat o suma de 238.000 de lei.
Ca sa se evite plata de TVA de catre firmele care sunt clientii firmei X am propus ca fiecare firma sa primeasca un decont direct de la asigurator, mai ales ca, prima de asigurare platita este una anuala, la fiecare firma care are contract cu firma X. Astfel se evita incarcarea nejustificata, dupa parerea mea, a unei facturi cu un TVA care chiar nu-si are rostul in aceasta afacere.
Dumneavoastra, ca si consultanti fiscali, ati mai intalnit aceasta speta? Ce parere aveti?
Mulktumesc anticipat si sa aveti o zi plina de realizari
Bogdan
Cel mai recent răspuns:
Szekely Barna , Consultant asigurari
22:07, 10 Februarie 2023