De curand dar si in trecut companiile de telecomunicatii au marit unilateral contractele de furnizare servicii ( e.g. au crescut cu 1 euro abonamentul de internet).
Cu 30 de zile,ele informeaza clientii prin email/sms/factura ca urmeaza aceasta maririe. Cine nu e de acord are la dispozitie cele 30 de zile pentru a rezilia. Cine nu reziliaza in cele 30 de zile se considera acceptare tacita a noilor tarife.
Intrebarea este: este legala invocarea de catre companii a acceptarii tacite ? Chiar daca accept tacit nu ar trebui semnat un act aditional ?
Buna ziua! Ceea ce descrieti dvs. am primit si eu de curand din partea Vodafone. Am avut si eu aceeasi curiozitate si raspunsul lor a fost ca este legal, atata vreme cat exista termenul de 30 de zile in care clientul poate depune sesizare sa renunte la contract. Cresterea pretului este pusa pe seama cresterii inflatiei. Eu personal mi-am marit abonamentul de telefon acum doua saptamani si dupa cateva zile am primit mesaj ca va creste tariful, ceea ce mi se pare culmea, drept urmare voi renunta.
Raspunsul lor este normal sa fie in favoarea lor.
Sunt curios daca insa legal aceasta clauza sta in pricioare atata timp cat nu se semneaza de client( electronic, in scris sau verbal ) acceptarea ei.
Buna ziua!
De aceea se si numeste acceptare tacita,pentru ca nu este nevoie de semnatura.
Aceasta metoda este aplicata de toti furnizorii de servicii,si din moment ce este practicata de toti,inseamna ca este legal.
Si eu am primit.