avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Recenzii negative false - defaimare firma
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Recenzii negative false - defaimare firma

Buna ziua,

Un prieten a deschis recent (in bucuresti) un service de calculatoare.
De cateva saptamani este hartuit cu recenzii false (oameni care nu au fost niciodata, dupa numele din conturile google, clientii firmei). Zeci de recenzii de o stea, majoritatea fara subiect, de la persoane care nu figureaza drept clienti in baza de date a service-ului.

Service-ul este un service bun, omul este un profesionist, 20 de ani de experienta, afacerea lui este absolut legala, a investit mult in ea tocmai ca sa poata oferi serviciile pe care si el si le-ar fi dorit.
Evident ca persoanele care au postat recenziile refuza sa dea detalii si motivul recenziei, desi le-a fost cerut politicos sa dea aceste detalii.

Pe scurt, persoane rau intentionate si care nu au fost vreodata clienti reali posteaza aceste recenzii care dauneaza grav imaginii firmei. Multi potentiali clienti aleg in baza acestor recenzii, si intr-adevar a scazut nr de clienti.
Afacerea lui este inca la inceput, deci fragila financiar, iar lipsa clientilor din cauza recenziilor negative false o poate falimenta.

Ma intreb, in cazul acesta se poate considera, juridic vorbind, ca este vorba de defaimarea unei persoane juridice, de o actiune care poate fi legal pedepsita.

Am gasit pe internet ca s-ar incadra in Articolul 257 din Codul Civil si ca ar mai exista si hotararea nr 1644/2019, dar nu am suficiente cunostinte juridice.

Intrebarea mea este : credeti ca exista vreo sansa reala in Romania ca acesti indivizi sa fie opriti si pedepsiti legal ? Ce sanse credeti ca ar avea o actiune in justitie in acest context ?

Va multumesc mult pentru parererile dvs.

Cu respect,
Adriana
Cel mai recent răspuns: unomstresat , utilizator 08:27, 5 Aprilie 2023
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună dimineata!
Ce legătură are experienta neplăcută a dvs. cu alte firme de reparații calculatoare cu speța in cauza?
De unde știți ca a "furat clienții"?
Presupun ca sunteți direct interesat în acest subiect, iar părerea dvs este subiectiva si nepotrivita în acest context.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adriana, este iubitul tău? Fiindcă eu nu aș băga mâna în foc pentru respectivul. Sunt multe astfel de firme, nu am mai întâlnit un astfel de caz; existau și postări apreciative și negative, cu detalii tehnice de unde puteai să-ți formezi o părere și, nota bene, opinia service-ului respectiv. Și cam ce spun postările? că nu ne dai niciun detaliu. Și nu am înțeles, postările sunt pe site-ul firmei, sau pe un cont de Facebook? Dacă postările nu conțin insulte, atunci, totuși, libertatea de opinie este un drept constituțional. Adică una este să spun despre tine că ești urâtă, este opinia mea, și alta este să te acopăr cu invective, caz în care mă poți da în judecată.
Ultima modificare: Vineri, 17 Martie 2023
hotumattua, utilizator
Da, a facut, fara raspuns.

ibn a scris:

Domnul in cauza nu poate face o plangere la Google daca se simte neindreptatit?

2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Hotumatta, multumesc pentru raspuns. Nu cred ca este relavanta in acest context relatia mea personala cu el. Da, poate sunt ssubiectiva, dar chiar asa, faptul ca persoane care nu au apelat vreodata la service, nu au fost clienti, posteaza astfel de recenzii, tot nu mi s-ar fi parut corect oricine ar fi fost.
Mi se pare absolut normal ca atunci cand cineva are o nemultumire reala sa o posteze. El este de aceeasi parere.
Problema nu este cu recenziile negative in general, ci cu cele false. De alfel nici cele pozitive false nu sunt ok.
Postarile, cu exceptia a 2 care descriu o experienta catastrofa care nu a existat (deja vorbesc despre mai multi angajati, in conditiile in care firma nu are alti angajati) sunt fara niciun fel de continut, doar notarea de o stea. Toate postarile au venit una dupa alta intr-un interval de 2-3 zile.
Libertatea unui om care nu a fost client al unei firme este sa ii denigreze imaginea acesteia ? Aceasta este intrebarea mea.
Nu vreau sa lansez o dezbatere despre calitatea service-urilor in romania, as fi vrut doar sa aflu daca firmele sunt in vreun fel protejate atunci cand persoane care nu au fost clientii acelei afaceri ii denigreaza imaginea.

Dar, da, cel mai bine este sa isi vada in continuare de treaba, sperand ca unii clienti vor ignora acele recenzii.

hotumattua a scris:

Adriana, este iubitul tău? Fiindcă eu nu aș băga mâna în foc pentru respectivul. Sunt multe astfel de firme, nu am mai întâlnit un astfel de caz; existau și postări apreciative și negative, cu detalii tehnice de unde puteai să-ți formezi o părere și, nota bene, opinia service-ului respectiv. Și cam ce spun postările? că nu ne dai niciun detaliu. Și nu am înțeles, postările sunt pe site-ul firmei, sau pe un cont de Facebook? Dacă postările nu conțin insulte, atunci, totuși, libertatea de opinie este un drept constituțional. Adică una este să spun despre tine că ești urâtă, este opinia mea, și alta este să te acopăr cu invective, caz în care mă poți da în judecată.

Ultima modificare: Vineri, 17 Martie 2023
iadria, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Serios, să facem pe cineva "urâtă" e doar o opinie? "M-am certat cu Mitică Dragomir, dar fără jigniri. El m-a făcut oligofren, eu l-am făcut zdreanță, dar nu ne-am insultat.", cum zicea un clasic în viață. Ei, pentru așa o opinie, despre aspectul fizic al altcuiva, puteți fi cu succes chemată în judecată și obligată să plătiți daune morale.

hotumattua a scris:

Adriana, este iubitul tău? Fiindcă eu nu aș băga mâna în foc pentru respectivul. Sunt multe astfel de firme, nu am mai întâlnit un astfel de caz; existau și postări apreciative și negative, cu detalii tehnice de unde puteai să-ți formezi o părere și, nota bene, opinia service-ului respectiv. Și cam ce spun postările? că nu ne dai niciun detaliu. Și nu am înțeles, postările sunt pe site-ul firmei, sau pe un cont de Facebook? Dacă postările nu conțin insulte, atunci, totuși, libertatea de opinie este un drept constituțional. Adică una este să spun despre tine că ești urâtă, este opinia mea, și alta este să te acopăr cu invective, caz în care mă poți da în judecată.

Alte discuții în legătură

Calomnie/defaimare buna ziua! reprezint o societate care la acest moment situatia ... Radu0011 Radu0011 Buna ziua! Reprezint o societate in care situatia financiara la acest moment este precara, din cauza unui client care din rea-vointa nu doreste achitarea ... (vezi toată discuția)
Am împărtășit pe facebook experiența negativă cu o firmă. există riscul de a pierde procesul dacă sunt dată în judecată? ContSters443452 ContSters443452 Am postat pe unele grupuri de facebook o experienta negativa cu o firma,as putea fii data in judecata?ps. Asta fiind msg(Bună ziua! În Septembrie 2016 am dat ... (vezi toată discuția)
Discutiile de pe e-mail pot fi facute publice ? marijuan marijuan Am fost pacalit de o firma care m-a dus cu presul in decursul unei prestari de servicii din partea mea, am terminat lucrarea dar refuza sa semneze ... (vezi toată discuția)