cenzorul unei asociații de proprietari din 2012,semnalează in luna februarie2023 că în urma introducerii unui program de administrare introdus în 2018 apar neconcordante intre anumite fonduri din cadrul asociației.
pentru a echilibra ,,balanta,, între activ și pasiv ,informaticianul care administrează programul a introdus în 2018 un fond în curs de clarificare,in care a introdus banii din încasări ,penalizări ,fond rulment și fond reparatii anterior anului 2018.din 2018 toate aceste sume au fost evidențiate separat.,,clarificarea,, nu se a făcut nici acum ,iar cenzorul ,după ce în toți acești ani a fost de acord și a semnat toate documentele necesare, cere clarificarea acestui fond ,uitând că de fapt, el are atribuții de a face acest lucru.cenzorul cere administratorului și președintelui să face aceasta regularizare.cine este obligat să rezolve acest lucru?
Fiecare persoana administrator,cenzor detin atributii distincte
Cenzorul detine obligatia legala sa verifice si sa vizeze pentru legalitate documentele financiar contabile ale asociatiei de proprietari iar in cazul in care constata nereguli,eludari ale legii sa informeze oficial presedintele de asociatie sau autoritatile in drept sa verifice si sa dispuna masuri
Este culpa exclusiva a cenzorului care a informat abia in 2023 erori si neconcordante in documente sume datand din anul 2018
Este neclar cum ,in aceasta perioada nu a infomat conducerea asociatiei cum a acceptat descarcarea de gestiune pentru perioada 2018-2022