avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cabinet medic de familie; contribuție la sănătate ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cabinet medic de familie; contribuție la sănătate pe declaratia unica?

Buna ziua,
Ma aflu in urmatoarea situatie: sunt medic de familie pensionar din 2019, am continuat activitatea CMI,pentru anii 2020 si 2021 am platit impozit pe venit si sanatate.
In anul 2022 am mai lucrat 4 luni, am desfiintat CMI in luna mai. Am avut un venit brut de 105.000 lei, cheltuieli de 50.000 si un venit net de 55.000 lei.
Am depus decl. unica si am bifat doar la impozit, pe care l-am platit deja.
Intrebarea mea este, trebuie sa platesc si sanatate pentru cele 4 luni?
Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Luni, 20 Martie 2023
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Grama Cornel - Consultant fiscal , Consultant fiscal 16:37, 22 Martie 2023
Da pt ca ati depasit plafonul de 12 salarii . ( 30600 lei ) . Datorati 3060 lei.
Va multumesc mult, inteleg ca pentru cele 4 luni in care a functionat cabinetul trebuie sa platesc contributia pentru tot anul 2022.
Da din pacate nu se recalculeaza proportional.
Mai indraznesc o intrebare, avand in vedere ca sunt pensionar de 4 ani, este obligatoriu sa platesc CASS ? Am colegi care mi-au spus ca nu trebuie, sunt deja asigurat prin calitatea de pensionar.
Multumesc mult si scuzati-mi insistenta. O zi buna!
Nu sunteti scutit de CASS doar de CAS in cazul veniturilor din activitati independente ( fiind pensionar) .
Ultima modificare: Miercuri, 22 Martie 2023
Grama Cornel - Consultant fiscal, Consultant fiscal

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură