avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1884 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Registrul Auto Roman - Incadrare gresita capacitate ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Registrul Auto Roman - Incadrare gresita capacitate cilindrica Mazda RX8

Buna seara,
Am nevoie de ajutor cu privire la un caz ce tine de RAR (Registrul Auto Roman), mai exact detin o Mazda RX8 , cu motor rotativ de 1308 cmc. Din pacate RAR inmatriculeaza aceste masini echivaland capacitatea ca fiind 2616 cmc (dublul capacitatii). Stiind ca, conform caracteristicilor producatorului masinii, motorul rotativ are 2 camere de ardere de 654 cmc fiecare am facut o adresa catre RAR pentru clarificari si schimbarea incadrarii capacitatii. Raspunsul celor de la RAR a fost favorit drept urmare, am fost rechemat la RAR pentru trecerea mentiunii in CIV-ul masinii a capacitatii reale a motorului. Ulterior am fost la impozit pentru recalculare pe 1308 cmc. Recalcularea a fost facuta. Acum, problema cea mai mare vine din partea asiguratorului care de asemenea incadreaza masina la 2616 cmc (asigurare mult mai mare comparativ cu 1308 cmc) iar dupa discutii cu asiguratorii mi-au transmis ca informatiile si le iau din baza de date cu privire la capacitatile cmc a masinilor.
Intrebarea mea este cum as putea face ca RAR sa isi recunoasca incalcarea legislativa cu privire la aceasta incadrare a masinii, nu doar individual si nu doar dupa sesizari si nu trecut la mentiune in CIV ci schimbare a incadrarii capacitatii masini inclusiv in baza lor de date.
Va multumesc,
Cu respect,
Cel mai recent răspuns: Marian Cosmin , utilizator 00:35, 1 Octombrie 2023
va trebuie asistenta unui expert tehnic, iar intrebarea este mai intai DACA si apoi CUM.
Nu exista daca. Exista cum. RAR a adoptat o directiva europeana care intradevar face referire la echivalarea capacitatii ca fiind dubla fata de un motor conventional drept urmare o incadreaza la capacitatea respectiva, directiva care face referire stric la poluarea pe care masina (motor) o emite ca fiind de 2 ori la un ciclu complet al motorului fata de cea a unui motor Otto (cel conventional). Aceasta directiva europeana a fost adoptata in momentul implementarii taxei pe mediu tocmai pentru a creste taxa de mediu aferenta unei masini cu capacitate de 2600 cmc. Deci aici facem referire strict pentru poluare, pe volum de aer aspirat si degajat de motor. RAR autentifica si certifica, din ce cunostinte am, ceea ce emite producatorul iar producator specifica 2 camere de ardere de 654 cmc.
De aceea am scris aici, pentru sfatul unui expert.
Multumesc,
daca ati observat, am scris asistenta, nu sfat. in sensul ca expertul sa va sustina cu argumente in fata RAR/ asiguratorului.
fiindca de citit stiri am invatat cu totii. dar poate va trebuie doar un sfat si eu ma insel.
cu scuze
Buna seara,
Detin si eu o Mazda RX8 iar in CIV capacitatea cilindrica este notata ca fiind 2616 cmc. Am fost saptamana trecuta la RAR Targoviste si mi-au spus ca nu am ce sa fac, daca asa este trecuta asa ramane.
Intrebarea mea este cum se poate modifica pentru a nu plati taxele unui motor de 2616 cmc unui motor de 1308 cmc. Imi puteti oferi mai multe informatii? Despre ce adresa este vorba?
Multumesc anticipat!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Incadrare capacitate cilindrica motor rotativ proiectareconstructii2007 proiectareconstructii2007 Buna ziua! Sunt posesorul unui autoturism Mazda RX 8, cu motor rotativ de 2x654 cmc, asa zice fabricantul. Registrul Auto Roman are insa alta parere, a ... (vezi toată discuția)
Timbrul de mediu - incadrare autoturism panzarumitica panzarumitica avand in vedere legislatia romaneasca si cea europeana, va rog sa-mi spuneti, un autoturism FORD FIESTA, prima inmatriculare 30.09.2005 ITALIA, capacitate ... (vezi toată discuția)
Inmatriculare autoturism achizitionat din sua gabyy. gabyy. am achizitionat un autorism inmatriculat in sua.dar acest autoturism l-am achizitionat din romania de la proprietar si nu stiu cum se procedeaza cu ... (vezi toată discuția)