sunt un administrator de firma cu un singur angajat. Eu nu sunt angajat nici in alta part nici la firma in discutie, dividente nu primesc, deci sunt persoana fara venit.
Intrebarea mea este ce contributii trebuie (pot sa ) platesc si in ce fel?
in primul rand trebuie sa platiti contributiile ptr salariat, pe care le calculeaza contabilul dv. pe statul de plata, iar dv. puteti sa va faceti contract cu casa de sanatate si cu casa de pensii, asta daca vreti sa aveti asigurare de sanatate si pensie. ptr firma aveti de platit tva. impozit pe profit sau venit, impozitul pe salarii, si taxele la bugetul asigurarilor sociale., sunt cam multe nu-i asa ? in tot cazul , va trebuie un contabil . iar de platit puteti plati prin ordin de plata sau foaie de varsamant. cugetare usoara. :sorry:
Multumesc de raspuns, contabilul este angajatul si platim toate cele pentru angajat cat si pentru firma. Intrebarea era - nu prea bine pusa - pentru mine personal ce trebuie sa platesc? CASS(sanatate) si CAS (casa de pensii) atat?
PS: Multumesc de incurajari, am aflat ca orice profil are firma ta tot trebuie sa fi si un pic contabil...
Va duceti la Casa de Pensii si incheiati o Declaratie de asigurare sociala in calitate de asociat intr-o S.C. la valoare minima si platiti in jur de 100 ron/luna.
La Casa de sanatate incheiati un Contract tip II si platiti 5,5% din 600 ron, adica 33 ron/ luna.
Partea proasta este ca nu puteti deconta aceste cheltuieli pe firma deoarece sunt facute de catre asociat in nume personal.
Partea buna este ca puteti sa le platiti in avans si astfel nu mai stati pe la cozile lor in fiecare luna.
Taxe si impozite
ndan57
#-oBuna ziua, as dori daca doriti sa ma lamuriti in legatura cu plata cas-ului prin foaie de varsamant sau cum se face ?, prin ce forma de plata?.
Daca aleg ... (vezi toată discuția)