avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 791 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Actualizare statut asociatie de proprietari 1. Pentru ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Actualizare statut asociatie de proprietari 1. Pentru actualizarea ...

Actualizare statut asociatie de proprietari

1. Pentru actualizarea statului asociatiei conform legii 196/2018 este nevoie de semnaturile proprietarilor(privind acordul de asociere) 50+1% sau e obligatoriu sa fie toate semnaturile ale tuturor proprietarilor de apartamente?

2. Cum se procedeaza pentru semnarea acordului de asociere atunci cand exista 2 sau mai multi proprietari ai unui singur apartament?
Vor semna ambii(toti proprietarii respectivului apartament), se poate desemna dintre proprietarii respectivului apartament un singur proprietar?

Multumesc anticipat pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: robert1958 , utilizator 13:36, 29 Aprilie 2023
art 48 alin 1 – adunarea generală poate adopta hotărâri dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociațiilor de proprietari sunt prezenți personal sau prin reprezentanți. Hotărârile se iau cu votul proprietarilor membri.
Pentru a actualiza statutul confor legii nr. 196/2018 trebuiesc unele modificari care erau prevazute in vechea lege si atunci mergem la art. 21 din actuala lege , este o parere personala
O nebuloasa actualizarea statutului nu se înțelege din lege dacă e o obligație și în ce situații asociatiile de proprietari au aceasta obligație de îndeplinit sub incidenta sancțiunilor!
Daca citim art.104 alin 2 din legea nr. 196/2018 aveti perfecta dreptate , art. 107 precizeaza ceva ,ceva , sunt articole din legea care sunt neclare si atunci fiecare intelege ce si cum doreste .
Asa cum am spus in postarea anterioara , statutul trebuie actualizat conform acestei noi ( DIN 2018 ) legi , de sanctiuni aveti dreptate , nu se vorbeste - asta pentru a nu avea probleme cu toate ca probleme vor fi atunci cand se v a dezbate caci nu se itruneste cvorumul necesar
Poate mai sunt si alte pareri , dar in sensul ca asa trebuie procedat
Pana la urma
la intrebarea 1 am inteles ca este nevoie de minim 51% din nr total al proprietarilor.

Legat de intrebarea nr 2 cum se procedeaza in cazul apartamentelor cu mai multi proprietari?
Eu m-am gandit sa se faca un tipizat ACORD DE DESEMNARE PROPRIETAR IN RELATIA CU ASOCIATIA DE PROPRIETARI, ACEL acord sa fie semnat de toti proprietarii apartamentului iar pe el sa fie mentionat care din ei este reprezentantul, iar acela in baza acordului de desemnare sa poata semna ulterior acordul pentru anexa de la statutul asociatiei?

Este ok un astfel de document?

Alte discuții în legătură

Inscriere in asociatia de prorietari Raducanu Maria Raducanu Maria Buna ziua!In momentul constituiri asociatiei de prorietari mai multe ap.nu au fost inscrise(nu cunoastem motivele de ce as a omis aceste ap.)acum am depus ... (vezi toată discuția)
Actualizare statut asociatie de proprietari cf legii 196/2018 ceraselacera ceraselacera Pentru actualizarea statutului si a acordului de asociere stiu ca trebuie depuse la judecatorie noul statut si un act aditional la acordul de asociere. A depus ... (vezi toată discuția)