Buna ziua!
Sper sa obtin raspunsuri la cateva probleme pe care efectiv nu am cu cine sa le discut. Lucrez intr-o institutie publica de multi ani, in cadrul biroului financiar contabil..Incepand cu 2016 mi s-a incredintat si viza CFP, desi la momentul respectiv ma ocupam si de achizitiile din SEAP (pt ca nu avea cine). Exista o incompatibilitate inca de atunci ,dar toate controalele nu au avut nimic de obiectat. In anul 2020 s-a infiintat biroul de achizitii. Locul a fost ocupat. Pana la sfarsitul saptaminii trecute cand cel care ocupa postul a facut o cerere pt suspendarea contractului de munca din interese personale, respectiv angajarea la o alta institutie unde angajatii sunt mult mai bine platiti. Drept urmare azi am fost sunata de director si anuntata ca ma voi ocupa in continuare si de achizitii. Raspunsul meu a fost evident unul negativ ( pentru ca fac oricum voluntariat in afara programului) . I am sugerat sa angajeze om pe perioada suspendarii contractului vechiului angajat. Mi s-a raspuns ca nu va veni nimeni pt o perioada scurta ( 1 an). Aparent scurta (parerea mea).Pt ca s-ar putea ca aceasta suspendare sa continue sub o alta forma daca planetele se aliniaza (nu intru in detalii) Am fost amenintata atunci ca imi va da decizie scrisa. Pe care intentionez sa o refuz. Asta probabil va avea niste consecinte asupra mea, Maine vechiul angajat va veni sa predea documentele intocmite de el in perioada anterioara. Banuiesc ca voi fi una din persoanele care trebuie sa le primeasca. Precizez ca are inca proceduri in derulare. Sper sa fi fost cat de cat coerenta si sa ma ajutati cu niste sfaturi utile. Multumesc!
Persoanele desemnate să exercite activitatea de control financiar preventiv propriu nu pot verifica proiectele de
angajamente legale și ordonanțări de plată privind achiziții publice sau parteneriate public-private, dacă au făcut parte din comisia de evaluare a ofertelor pentru atribuirea contractului de achiziție publică, achiziție sectorială, concesiune de lucrări ori servicii sau parteneriat public-privat.
Persoanele desemnate să exercite activitatea de control financiar preventiv propriu au obligația de a informa de îndată, în scris, pe conducătorul entității publice, în cazul în care se găsesc în una dintre situațiile de incompatibilitate specifică și/sau conflict de interese, urmând să se abțină de la orice activitate legată de controlul financiar preventiv propriu, până la desemnarea de către conducătorul entității publice a unei alte persoane care să îndeplinească atribuțiile respective sau remedierea, în alt mod, a situației apărute.