Cum pot proceda proprietarii și membrii din cadrul unei Asociații de Proprietari, știind că președintele acesteia a refuzat să convoace vreo Adunare Generală în ultimii 7 ani (!?), fiind obligatoriu ca Adunarea Generală anuală să se desfășoare în primul trimestru al fiecărui an fiscal, administratorul având interdicție de a utiliza fondurile Asociației de Proprietari FĂRĂ A AVEA VREO HOTĂRÂRE SCRISĂ A VREUNEI ADUNĂRI GENERALE ÎN ULTIMII 7 ANI ?
Știind că nu a existat acel Buget ANUAL obligatoriu și nici măcar o hotărâre a vreunei Adunări Generale în ultimii 7 ani (!?), proprietarii din Asociație mai pot fi obligați să plătească acele cheltuieli și fonduri comune (în afară de facturile pentru Utilități Publice, care sunt titluri executorii), ȘTIIND CĂ ACESTE SUME ILEGALE ȘI ABUZIVE NU AU AVUT ACORDUL VOTAT ȘI SEMNAT AL NICIUNUI MEMBRU AL ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN ULTIMII 7 ANI FISCALI ?
Vedeți care sunt principalele articole din Legea nr. 196/2018 care au fost încălcate grav și decisiv de către administratori, știind că mai ales articolul 66 alineatul 2 le interzice să le impună ilegal proprietarilor cheltuieli și fonduri comune FĂRĂ A AVEA LA BAZĂ MĂCAR O HOTĂRÂRE A ADUNĂRII GENERALE ÎN ULTIMII 7 ANI (legile nu trebuie impuse doar proprietarilor păgubiți).
Art. 65. Urmare a hotărârii Adunării Generale a Asociației de Proprietari, administratorul, CONFORM CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE ȘI ÎN BAZA ÎMPUTERNICIRII ACORDATE DE ADUNAREA GENERALĂ A ASOCIAȚIEI, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori și Asociația de Proprietari.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, în conformitate cu prezenta lege, Regulamentul Condominiului, ȘI CONFORM CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE;
g) gestionează, separat pentru fiecare Asociație, bunurile materiale și fondurile bănești ale Asociației, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE și deciziilor Comitetului Executiv;
j) ASIGURĂ GESTIONAREA CONDOMINIULUI CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE și deciziilor Comitetului Executiv, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
l) GESTIONEAZĂ, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE (...) Fondul de Rulment și Fondul de Reparații constituite la dispoziția Asociației de Proprietari, precum și alte fonduri constituite de către aceasta;
q) ÎNDEPLINEȘTE ORICE ALTE ATRIBUȚII STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI în conformitate cu legea.
(2) Administratorul nu poate utiliza în niciun fel fondurile Asociației de Proprietari, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE (...).
➲ Articolul 66 din Legea nr. 196/2018 se află aici:
[ link extern ]