Buna ziua!
In anul 2009 am inceput construirea unei case in regie proprie in baza proiectului si a autorizatiei de construire emisa de primarie. Autorizatia a expirat dupa 12 luni si nu am mai reinnoit 0.
In primul an am reusiat sa fac doar fundatia dupa care m-am oprit. . In anul 2018 am ridicat casa pana la acoperis inclusiv. Autorizatia de contruire am luat-0 pe numele tatalui meu care ulterior a decedat. La primarie am constatat ca in evidentele lor nu figureaza casa si nu pot sa o prind in actele de succesiune. Am vorbit cu cei de la primarie care mi-au spus ca trebuie sa fac rost de certificatul energetic si apoi sa fac receptia lucrarii iar apoi sa platesc impozit pe ultimii 5 ani pentru a-mi da certificatul fiscal si celelalte documente necesare succesiunii.
Este corecta solutia data de primarie in situatia in care casa este la rosu, nu este tencuita si nu am utilitatile trase? Daca certificatul energetic il obtin acum, cum vor ei sa fac receptia lucrarii retroactiv in perioada 2009-2010 cat a fost valabila autorizatia de construire si de ce trebuie platit impozitul retroactiv? Ei spun ca daca nu se face receptia in baza acelei autoriztii trebuie un alt proiect. Este corect?
Care este cea mai simpla solutie?
Va multumesc frumos!
In situatia in care nu ati edificat constructia in termenul prevazut de autorizatia de construire aveati dreptul sa solicitati alta autorizatie iar la finalul executiei imobilului sa realizati proce verbal de receptie finala constructie