avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Bună ziua! Sunt orfană de un părinte și primesc ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Bună ziua! Sunt orfană de un părinte și primesc pensie de ...

Bună ziua! Sunt orfană de un părinte și primesc pensie de urmaș! Sunt și studentă în anul I la facultate și am vrut să întreb dacă vor exista probleme cu pensia în cazul în care mă angajez part-time pe timp de vară ?
Cel mai recent răspuns: Manuela Rășină , administrator 06:33, 10 Iunie 2023
Bună,

Nu vor exista, poți să te angajezi liniștită și nu doar part-time, ci și cu normă întreagă dacă vrei. Nu există limită la veniturile pe care le poți obține:

Art. 118. (1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
(...)
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).

Ca să nu o pierzi trebuie doar să ai grijă să respecți pașii de aici:

Totodată, menţionăm că întrucât anul universitar începe cu 1 octombrie și, în consecință, studenții urmași, în vârstă de până la 26 ani, sunt în imposibilitatea prezentării până la data de 25 septembrie a dovezii privind continuarea studiilor, într-o primă fază, aceștia au obligația ca până la data menționată (25 septembrie) să depună la sediul caselor teritoriale de pensii o declarație pe propria răspundere în acest sens. În cazul nedepunerii declarației pe propria răspundere în sensul continuării studiilor, până la data de 25 septembrie, pensia de urmaș aferentă lunii octombrie va fi reținută de la plată, potrivit procedurii.