avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionare
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionare

Buna ziua,
Sunt persoana cu handicap fizic accentuat, am certificat de handicap accentuat permanent. Vreau sa stiu cand ma pot pensiona, pensie normala. Sunt nascuta in 09.02.1961, lucrez din 20.10.1986, am studii superioare, sunt inginer.
Va multumesc.
Ultima modificare: Joi, 28 Ianuarie 2010
daniela.rusu, utilizator
Cel mai recent răspuns: tudorioan , utilizator 16:22, 28 Ianuarie 2010
Ce intelegeti prin "pensie normala"?
De pensie pentru limita de varsta puteti beneficia cand veti implini 60 de ani iar de pensie anticipata partiala atunci cand veti implini 55 de ani.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Revin la intrebarea mea de ieri. Probabil ca nu am pus bine intrebarea si imi cer scuze.
Sunt persoana cu handicap fizic locomotor, cu certificat valabil permanent, grad de handicap accentuat. Handicapul il am dobandit din nastere. Intrebarea mea este urmatoarea: daca ma pot pensiona la vasta de 50 de ani asa cum am citit in legea pensiilor ?
Sunt nascuta la data de 09.02.1961 lucrez din anul 1986.10.22, am studii superioare.
Mai este valabil acest lucru ?
Va multumesc
Ultima modificare: Vineri, 29 Ianuarie 2010
daniela.rusu, utilizator
Legea nr.19/2000: Art.47.- (1) Persoanele asigurate care au realizat un stagiu de cotizare in conditii de handicap preexistent calitatii de asigurat, in functie de gradul handicapului, beneficiaza de reducerea stagiilor de cotizare si a varstelor standard de pensionare prevazute in anexa nr.3, astfel:
b) cu 10 ani, reducerea varstei standard de pensionare, daca au realizat cel putin doua treimi din stagiul complet de cotizare, pentru cei cu handicap accentuat;

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură