Buna ziua!
Pot solicita verificarea camerelor de supraveghere dintr-o institutie publica? Eu NU lucrez acolo, dar un angajat imi imputeaza (neoficial) ca as fi intrat in biroul lui cat era plecat si i-as fi umblat in calculator (ceea ce nu s-a intamplat nicio secunda). Pot dovedi acest fals fara sa recurg la metode oficiale agresive? Multumesc!
Este institutie publica de cultura. Oricine o poate vizita. Iar eu sunt cunoscuta apropiata cu persoana in cauza, dar cunosc si colectivul in general. In urma incidentului, eu m-am ales cu denigrare de catre persoane straine cu care acesta tine legatura, dar si cu alte evenimente ulterioare care ma afecteaza (spre ex abuz prin incercarea de a ma scoate cu forta prin serviciul de paza in conditiile in care eram simplu vizitator, cu bilet platit, fara a incalca nicio norma scrisa sau nescrisa a muzeului). Ma gandesc sa apelez serios la un avocat pt un eventual proces, dar nu as vrea sa creez situatii neplacute. Am incercat sa rezolv pe cale amiabila ceva timp, dar nu am cu cine. Practic, el trebuia sa intenteze un proces pt a afla ce s-a petrecut in birou, dar asta ar insemna sa fie descoperite si alte nereguli si intuiesc ca asta a fost motivul pt care a ramas asa.
Articolul 15. Dreptul de acces al persoanei vizate
(1) Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului o confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care o privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la următoarele informații:
(a) scopurile prelucrării;
(b) categoriile de date cu caracter personal vizate;
(c) destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate, în special destinatari din țări terțe sau organizații internaționale;
(d) acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
(e) existența dreptului de a solicita operatorului rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal ori restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării;
(f) dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere;
(g) în cazul în care datele cu caracter personal nu sunt colectate de la persoana vizată, orice informații disponibile privind sursa acestora;
(h) existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri, menționat la articolul 22 alineatele (1) și (4), precum și, cel puțin în cazurile respective, informații pertinente privind logica utilizată și privind importanța și consecințele preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru persoana vizată.