avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Nume proprietar netrecut in civ după înmatriculare
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Nume proprietar netrecut in civ după înmatriculare

Nume proprietar netrecut in civ după înmatriculare

Salutare, am o mica nelămurire legata de înmatricularea unei mașini, tocmai ce am primit certificatul de înmatriculare, toate bune și frumoase dar cand am verificat toate actele in ordine am observat ca nu sunt trecut in (civ/talon/ cum se numeste, tabelul cu proprietarii), este normal sa fie așa sau este vreo problema și pot primi amenda sau sa fiu tras la răspundere pentru că nu sunt adăugat acolo?
Este prima mașina pe care o am, sunt începător și nu cunosc deloc acest "domeniul" de aceea apelez la ajutorul dumneavoastră. Mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: mcfly , utilizator 10:20, 27 Iulie 2023
Sunt documente diferite
-cartea de identitate vehicul care este document in care se consemneaza caracteristicile tehnice ale vehiculului si succesiv si cronologic proprietarii acestuia
-certificat de inmatriculare =talon document in care se consemneaza date identificare vehicul ,nume,prenume proprietar
Talonul auto are o forma dreptunghiulara si este compus din trei parti cu elemente de .securizare:
Talonul auto contine conține urmtoarele informatii:
-Numărul de inmatriculare;
-Data primei inmatriculări a masinii;
-Date personale = numele si prenumele posesorului certificatului de inmatriculare sau denumirea persoanei juridice, adresa de domiciliu sau sediul persoanei juridice;
-Dacă posesorul certificatului de inmatriculare este sau nu proprietarul vehiculului;
-Datele vehiculului: marca, tipul, varianta sau versiunea, descrierea comerciala, numarul de identificare a vehiculului, masa, masa incarcata maxim admisa din punct de vedere tehnic, masa vehiculului si a caroseriei sau a dispozitivului de cuplare in cazul vehiculelor de tractare in exploatare;
-Perioada de valabilitate, daca nu este nelimitata
-Data emiterii certificatului de inmatriculare;
-Categoria vehiculului;
-Numarul omologării de tip,- dacă este disponibil;
-Date despre motor: capacitatea cilindrica in cm3, puterea neta maxima în kW,
-Culoarea vehiculului;
-Numarul de locuri;

Este vehicul nou ,neinmatriculat?
Cartea de identitate poate fi completata si modificata numai de catre RAR si /sau autoritatile in drept
Pentru a respecta prevederile OUG nr. 120/2021, a fost elaborat un protocol cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala =ANAF prin care se stabiliesc noi reguli privind Cartea de Identitate a Vehiculului in vederea inmatricularii in Romania.
Ultima modificare: Marți, 27 Iunie 2023
ynocentta, utilizator
aveti permis de conducere? la scoala auto invatati si despre CIV (sau cartea de identitate, eliberata de RAR) si Certificatul de Inmatriculare (sau talon, eliberat de DRPCIV).
e imposibil sa aveti certificat de inmatriculare pe numele dvs iar CIV fara. CIV are 4 pagini, loc destul.
Readuc la viata aceasta discutie. Tocmai am primit talonul prin posta dupa ce am transcris o masina, iar verificand si cartea de identitate, informatiile mele in calitate de nou proprietar lipsesc.
Am vizitat ghiseul de informatii de la inmatriculari unde un functionar flegmatic a grohait ca nici nu trebuie sa apara noul proprietar.
Deocamdata n-am gasit nicaieri informatia ca s-ar fi renuntat la completare, singura ocurenta e colegul de mai sus.
Stie cineva din surse mai sigure daca intr-adevar asa se face mai nou?
Ultima modificare: Joi, 27 Iulie 2023
mcfly, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inmatriculari auto ContSters320906 ContSters320906 Buna ziua, va rog sa imi spuneti ce doc. imi treb. la inmatriculari auto in urm situatie: - am un autoturism pe numele fiicei mele si vreau sa trec pe talon ... (vezi toată discuția)
Ce pot face pentru a inmatricula legal o masina cu civ falsa, dar nefurata? SHAMMY SHAMMY Am achizitionat de curand un autoturism, punandu-mi-se la dispozitie la momentul cumpararii acte false, respectiv cartea de identitate a masinii. Talonul auto, ... (vezi toată discuția)
Inmatriculare auto GoVanGo GoVanGo In urma cu 7 ani am dat la schimb masina mea pe o alta masina. Dupa 3 zile am realizat ca masina respectiva era furata, revenind titularului de drept in cateva ... (vezi toată discuția)