In conformitate cu prevederile Legii nr.153/2o17, contestatiile impotriva modului de stabilire a salariilor se solutioneaza de ordonatorul de credite. Managerul (ordonatorul de credite) al unei unitati a transmis contestatiile spre solutionare serviciului RUNOS, insa salariatii acestui serviciu refuza solutionarea acestor contestatii, sustinand ca ordonatorul de credite, in persoana trebuie sa le rezolve, in conditiile in care au atributii prevazute in fisa postului in acest sens.Vi se pare normal? Ce ar trebui facut?
Actiune în instanță dacă a trecut termenul de soluționare a contestației
Ordonatorii de credite soluționează contestațiile în termen de 30 de zile calendaristice.
Împotriva modului de soluționare a contestației persoana nemulțumită se poate adresa instanței de contencios administrativ sau, după caz, instanței judecătorești competente potrivit legii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării soluționării contestației. Instanța se pronunță de urgență și cu precădere.
Nu este vorba de depasirea termenului de solutionare a contestatiilor. Intrebam daca managerul, in persoana, (ordonatorul de credite), el insusi ca si conducator de institutie trebuie sa rezolve contestatiile sau prin serviciul runos, compartiment de specialitate care are in atributii stabilirea salariilor.
Nu cred ca exista ordonator de credite care sa fi raspuns vreodata, personal, la contestatii. Serviciul Resurse Umane, Organizare, Normare, Salarizare, ce face atunci?
Din pacate, legea este neclara .. acel serviciu stabileste si salariu , nu credeti ca este anormal ca tot el sa solutioneze si contestatia ? Nu si-ar da singur in cap , daca ar admite contestatia?