Petiție ANPC împotriva unui service auto, legat de calitatea proasta a lucrărilor
Eu sunt proprietarul mașinii, pe factura eliberata sunt client, am încercat sa ma înțeleg amiabil cu service ul auto, și au recunoscut greșelile pe partea de vopsitorie, am lăsat mașină încă 6 zile le ei și am scos o la fel, mi s a livrat înapoi murdara și cu defecte ascunse.
Am făcut o petiție către ANPC în care am solicitat returnarea banilor pe partea de vopsitorie, au demonstrat cei de la service ca sunt incompetenți. Cei de la ANPC Bacău mi au spus ca nu pot lua masuri deoarece plata a fost făcută de către o societate de asigurări, adică Allianz Țiriac în cazul meu și ca nu am nici un drept sa cer asta, pentru ca eu sunt terț păgubit.
Totul mi se pare ciudat, după spusele doamnei de la ANPC ar trebui sa aleg calea cea grea și sa dau în judecata atât firma de asigurări cât și service ul auto, procedura ce ar dura câțiva ani, va rog frumos dacă ma puteți ajuta cu o explicație, tine de competenta anpc sa rezolve cazul meu?
Din punctul meu de vedere eu sunt beneficiarul lucrării iar plata a fost făcută de către un terț conform obligațiilor din contractul rca, va multumesc
Buna ziua!
Bineînțeles ca ANPC are competentă! Explicați-le ca Dvs sunteți păgubit, nu terț păgubit. Dacă masina Dvs este proiectata intr-un gard, atunci proprietarul gardului este tertul pagubit, iar Dvs păgubitul. Mai explicați-le ca, plata din partea asiguratorului nu se face către service, acesta nefiind parte din contractul de asigurare, ci către Dvs ca păgubit, prin cererea de despăgubire in care ati indicat contul unității service (Norma ASF nr 20/2017). Mai explicați-le ca, prin lipsa conformitatii lucrării de reparație, se încalcă dreptul Dvs de a beneficia de prevederile Legii RCA 132/2017, art. 11, alin. 2, lit. c și a Normei ASF nr. 20/2017, art. 24, alin. 1, lit. a. Practic, autovehiculul Dvs nu a fost adus in starea de dinaintea producerii evenimentului, ceea ce aduce atingere drepturilor Dvs in calitate de consumator, conform OUG 140/2021. Mai ales ca, din câte înțeleg, dețineți probe cu privire la neconformitatea produselor si recunoașterea greșelii unității service. Pe cale de consecință, ANPC poate sa oblige unitatea service sa remedieze neconformitățile și chiar sa le aplice o sancțiune in baza OUG 140/2021.
Însă, exista posibilitatea ca ANPC sa nu întreprindă nici un demers, ceea ce va duce la acțiunea in instanța, unde, cu expertize și alte dovezi, aveți șanse mari de câștig, inclusiv pentru nefolosirea autovehiculului, daca este cazul. Acțiunea se introduce împotriva unității service, cu asiguratorul ca intervenient forțat sau chemat in garanție.
Succes și numai de bine!
Va mulțumesc pentru răspuns, am încercat sa explic exact ce mi ați spus dvs, ideea este ca compania de asigurări a livrat banii pentru reparație în contul celor de la service. Eu nu am optat pentru reparație în regie proprie, am încercat sa ii explic doamnei de acolo ca nu se schimba dreptul de proprietate și este bunul meu, a zis ca nu a mai avut cazuri de acest gen, și ca s a consultat cu cineva, cea mai simpla varianta ca să nu își bata nimeni capul a fost sa îmi treacă petiția ca nesolutionabila.
Am explicat situația și la alte departamente anpc și aștept un răspuns în scris. În teorie plata a fost făcută de un terț în cazul meu firma de asigurări, dar practic eu sunt beneficiar, doamna a zis ca eu sunt terț păgubit și ca nu pot face nimic. Practic nu contează cine face plata, compania de asigurări deja a închis dosarul iar eu am rămas în rolul principal, Cei de la ANPC au redirecționat dosarul către ASF care la rândul lor au spus ca este o eroare ca plângerea a ajuns la ei și a fost trimisa către ANPC.
Sunt sigur ca mai multe persoane întâmpină aceasta problema, dacă mai este cineva care are cunoștința de cauza în aceasta situație va rog sa lăsați topicul deschis, sper ca soluțiile acestea sa fie de folos cât mai multor persoane. Asigurările ne fura, service uri le nu își fac treaba iar autoritățile abilitate ale statului ne pasează dintr o parte în alta, este o situație obositoare și stresanta pentru oricine trece prin ea. Eu sunt persoana pagubita în dosar.
Buna ziua!
Plata nu a fost făcută de un terț! Părțile in contractul de asigurare sunt asiguratorul și asiguratul. In baza contractului de asigurare, asiguratorul are obligația sa plătească dauna cauzata de asigurat, pagubitului, in conditiile in care autovehiculul a fost adus la starea de dinaintea producerii evenimentului. Sesizați și asiguratorul cu privire la neconformitățile reparației și solicitați sa va redeschidă dosarul de dauna.
Și, încă o data, este treaba ANPC-ului sa va facă dreptate, in prima faza. Faptul ca nu știu cum sa abordeze problema, ca sa nu zic altfel, nu poate sa va fie imputabila Dvs. Sesizați și Direcția Regională pentru Protecția Consumatorului care are in jurisdicție Comisariatul Județean și chiar președintele ANPC.
Pe cealaltă parte, ca sa nu treacă timpul, luați legatura cu un avocat care sa notifice unitatea service, asiguratorul si CJPC in legatura cu problema Dvs. Dacă nu vi se face dreptate, singura soluție este acțiunea in instanța.
Succes și numai de bine!
Bună ziua, după discuția cu dvs am trimis email uri către mai multe sedii anpc din, tara, unele au răspuns tipizat, pe lângă subiectul meu iar altele au răspuns cumva în favoarea mea, am trimis către ANPC Bacău conversația purtata aici cu dvs, și răspunsul celor de la ANPC Brașov în care au spus ca și dvs ca am dreptate.
Ei bine astăzi am fost la Bacău la ANPC sa cer niște lămuriri, au spus ca au luat legătura cu colegii de la Brașov și ca, cel de acolo nu a avut dreptate, mai nou ca este cercetat disciplinar ca mi a dat informații false. Au spus ca au consultat juriștii lor și ca răspunsul lor câte mine este același ca sunt terț păgubit, și ca ei nu au cadru juridic sa intervină, acest lucru fiind un abuz în serviciu, din lac în put cu toată situația asta.
Au zis ca cei de la asf împreună cu cei de la asigurări cel mai probabil fac lobby sa modifice legislația în favoarea lor. adevărat, știu de scandalurile de la asf, prin urmare nu am reușit sa fac nimic. Ma simt "violat" de instituțiile statului. Au spus sa iau legătura cu cei de la asigurări, am trimis un email acum 2 săptămâni și nu am primit răspuns. O sa fac din nou o plângere în scris.
Sper ca nimeni sa nu sa se mai izbească de aceasta situație incomoda, ramai a nimănui, cu lucrarea de mizerie făcută, neavând cui sa te plângi. Ultima șansă este sa te adresezi unei instante de judecata cu un proces cu durata minima de 2 ani, timp pierdut, bani, ca apoi firma care ți a nenorocit mașină sa îți dea 6000 lei, în cazul meu banii pe vopsea. Oameni buni, deschideți ochii înainte sa o patiti.
Buna ziua!
Din păcate, este tiparul unor instituții cu oameni slab pregătiți. Nu aveți alta șansa decât in instanța. Contactați cât mai repede un avocat și dați drumul la acțiune.
Succes și numai de bine!