In data de 23.05.2018 m-am prezentat la unitatea service Tiriac Auto din Soseaua Bucuresti-Ploiesti 107 cu un dosar dauna RCA . Am fost refuzat pe motiv ca societatea respectiva de asigurari este rau platnic, desi este o societate autorizata de ASF. Am solicitat rezolvarea situatiei in scris, mail, conform legii 132/2017, art. 6 alin.(8), dar am fost refuzat, ca solutie mi-a fost propus un contract de cesiune care ar fi insemnat ca daca in termen de 45 zile societatea de asigurari nu achita reparatia ar trebui sa o achit eu.
In aceasta situatie am facut o sesizare la ANPC, in data de 25.05.2018. Am primit raspunsul pe data de 21.06.2018, dansii constatand ca reclamatia nu este de competenta ANPC ci de competenta ASF catre care a si fost dirijata.
Intr-un final am primit un raspuns si de la ASF, in 23.08.2018, care constata ca, citez, “institutia noastra nu este abilitata legal sa analizeze aspectele semnalate”.
Mentionez ca intre timp am reparat masina la un alt service dar asta nu inseamna ca problema semnalata nu persista.
Intr-un final am revenit la ANPC cu un mail catre cabinet@anpc.ro si raspunsul a fost :
“Aspectele sesizate nu intră în sfera de competențe a ANPC.
Vă recomandăm să vă adresați la ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară,
Sectorul Asigurări-Reasigurări.”
In aceasta situatie am intrat intr-un impas, ca informatician as spune ca sunt intr-o bucla creata de institutiile statului. Ce sfat imi puteti da, asta daca in Romania exista totusi solutie ?
Exista solutia de a consulta un av pt a vedea ce variante legale aveti in vederea recuperarii sumelor avansate Din punctul meu de vedere ati insistat prea mult pe corespondenta cu ASF/,ANPC in loc sa notificati asiguratorul .
Multumesc pentru raspuns, dar nu se pune problema recuperarii unei sume pentru ca nu am avansat nici o suma, pur si simplu am dus dosarul la alt service unde a fost rezolvat. Problema mea este ca nu consider normal sa fiu refuzat, vezi prevederile legii 132/2017, art. 6 alin.(8), prevederi de altfel amintite si de cei de la ASF in raspunsul lor. Vreau doar sa lamuresc ce institutie a statului are atributii in aceasta zona, mie mi se parea firesc ca ANPC-ul sa se ocupe, dar ei m-au indrumat clar catre ASF iar ASF-ul si-a declinat competenta. Cineva minte sau este incompetent !
Ati interpretat eronat textul de lege:
1. Cine v-a spus sa vorbiti cu asiguratorul a avut dreptate. Fiecare asigurator are propria lui retea de service-uri agreate.
2. Nici o lege nu poate obliga o firma sa lucreze pentru dvs daca nu vrea.
3. Textul de lege invocat vorbeste de dreptul dvs dar nu spune nimic despre faptul ca service-ul e obligat sa va serveasca.
Multumesc pentru precizari, nu sunt specialist in domeniu si poate nu am inteles eu totul dar Legea spune ca "Contractul RCA da dreptul persoanei prejudiciate, in cazul producerii unui prejudiciu, sa se poata adresa pentru efectuarea reparatiei oricarei unitati reparatoare auto, in conditiile legii, fara nicio restrictie sau constrangere din partea asiguratorului RCA sau a unitatii reparatoare auto, care ar putea sa-i influenteze optiunea.”
Acest lucru mi-l comunica chiar ASF care mai precizeaza " In conformitate cu prevederile art. 2 alin. 26 din Legea 132/2017 prin unitate reparatoare auto se intelege “persoana juridica care are inscris ca obiect de activitate executarea de lucrari de intretinere si reparatie a vehiculelor si este autorizata pentru aceste activitati; pentru reparatiile efectuate pe teritoriul Romaniei autorizatia este eliberata de catre Regia Autoboma “Registrul Auto Roman”, conform legii.”
Inteleg ca nu se putea interveni pentru un Ferrari dar la Ford sigur. Si tot ASF mai spune "“astfel aveti posibilitatea sa reparati autovehiculul la orice unitate reparatoare legal autorizata pentru autovehiculul in cauza, cu respectarea operatiunilor mentionate in procesul verbal de constatare a avariilor.”
Cu multumiri,