Buna ziua ! Am avut recent un accident minor cu o masina noua Dacia. Nu a fost vina mea, deci urmeaza sa imi repar masina prin asigurarea RCA a celui care m-a avariat. Problema este ca am fost in doua reprezentante Dacia si mi-au spus in ambele ca nu mi-o pot repara pentru ca nu colaboreaza ( / nu au contract ) cu firma de asigurari a celui care m-a lovit.
Ulterior am citit legea 132 / 2017 care face referire la asigurarile RCA si am descoperit articolul 6 aliniatul 8 care spune asa:
" Contractul RCA da dreptul persoanei prejudiciate, în cazul producerii unui prejudiciu, sa se poata adresa pentru efectuarea reparaţiei oricarei unitaţi reparatoare auto, în condiţiile legii, fara nicio restricţie sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unitaţii reparatoare auto, care ar putea sa-i influenţeze opţiunea. "
Cum ar trebui sa procedez acum ?
Ei au spus ca pot sa platesc eu reparatia, in regim propriu, la ei in reprezentanta, si apoi sa incerc sa iau banii de la firma de asigurari, dar eu nu doresc acest lucru, cred ca ei ar trebui sa relationeze cu firma de asigurari pentru obtinearea banilor, nu eu. Dupa cum reiese si din legea mai sus mentionata, nu ma pot constrange la o varianta de genul.
Am dreptate ?
Dar apoi,in perioada garantiei, daca am orice problema in zona ce a fost reparata in alt service, pentru ca ei m-au refuzat, nu o sa o mai pot repara pe garantie pentru ca s-a umblat in alt service la ea. Deci reprezentanta ma forteaza sa renunt la garantie pe partile care au fost avariate si apoi reparate. Ceea ce,evident, nu e in regula. Ce pot face in situatia aceasta ?
În primul rând dacă nu aveți, cereți și studiați termenele și condiții care reglementează garanția produsului. Dacă nu este specificat nimic referitor la o speță ca a dumneavoastră, cereți refuzul în scris! Cu refuzul în scris adresați-vă la protecția consumatorului.
Ati deschis dosar de dauna? Ati specificat in ce unitate veti face reparatia? Ar trebui sa convingeti asiguratorul sa faca plata in avans la service pe baza de deviz daca nu au contract... In afara de protectia consumatorului mai puteti reclama si la ASF.
Mai exista varianta sa faceti reparatia pe CASCO daca aveti asa ceva...