Sigur , este o initiativa cetateneasca . Trebuie sustinuta cu semnatura de minim 5% din numarul de cetateni cu drept de vot inscrisi pe listele electorale ale localitatii si care domiciliaza efectiv acolo . Proiectul de hotarare il fac initiatorii . Altminteri , daca aveti doar o propunere , discutati cu alesii dvs. - primar , viceprimar , consilieri - daca sunt dispusi sa initieze un proiect de hotarare .
Ultima modificare: Duminică, 17 Septembrie 2023 CHKa, utilizator
Am citi legea, dar nu am înțeles exact pașii de urmat. Întâi depunem proiectul secretarului general și pe urmă adunăm semnăturile, ori trebuie adunate și înainte și supă, pe baza tabelului emis de secretar?
1. Proiectele de hotărâri pot fi inițiate de primar, de consilierii locali sau de cetățeni. Elaborarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și al compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
2. Promovarea unui proiect de hotărâre se poate face de unul sau de mai mulți cetățeni cu drept de vot, dacă acesta este susținut prin semnături de cel puțin 5% din populația cu drept de vot înscrisă în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială.
3. Inițiatorii depun la secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale forma propusă pentru proiectul de hotărâre. Proiectul se afișează spre informare publică prin grija secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
4. Inițiatorii asigură întocmirea listelor de susținători pe formulare puse la dispoziție de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
Listele de susținători cuprind numele, prenumele și domiciliul, seria și numărul actului de identitate și semnăturile susținătorilor.
Listele de susținători pot fi semnate numai de cetățenii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, al cărei consiliu local sau județean, după caz, urmează să dezbată proiectul de hotărâre în cauză.
5. După depunerea documentației și verificarea acesteia de către secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, proiectul de hotărâre urmează procedurile regulamentare de lucru ale consiliului local sau județean, după caz.