avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Solicitare situatie salariu brut pentru dosar ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Solicitare situatie salariu brut pentru dosar pensionare

Buna ziua!
De curand am solicitat fostului meu angajator (CFR SA) o serie de adeverinte pentru intocmirea dosarului de pensionare, printre care si situatia salariului brut pana la data de 01.04.2001. Am intrat cu greu (dupa 3 luni) in posesia Adeverintelor de incadrare in grupa de munca si a celor ce atesta sporurile acordate conform activitatii prestate si locului de munca, inclusive vechimea in munca.
Nu am primit situatia salariului brut cu motivarea verbala ca nu poate fi obtinuta, nu se cunoaste unde se afla, etc. Solicitarea mea se bazeaza pe faptul ca salariul brut include si alte drepturi, ca de exemplu prime, ore festive, ore suplimentare.
Va rog sa-mi spuneti daca este necesara depunerea la dosar a situatiei cu salariului brut pentru acea perioada. Are angajatorul obligatia legala de a elibera un document in acest sens?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: shoni17 , utilizator 10:42, 25 Septembrie 2023
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Legea 53/2003(Codul Muncii):
Art.34
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate.
Art.40
(2) Angajatorului în revin, în principal, următoarele obligaţii:
h) să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
shoni17 a scris:

Buna ziua!
....Solicitarea mea se bazeaza pe faptul ca salariul brut include si alte drepturi, ca de exemplu prime, ore festive, ore suplimentare.
Va rog sa-mi spuneti daca este necesara depunerea la dosar a situatiei cu salariului brut pentru acea perioada. Are angajatorul obligatia legala de a elibera un document in acest sens?
Va multumesc!



La determinarea punctajelor lunare, pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, se utilizează salariile brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înscriere a acestora în carnetul de muncă, astfel:
a) salariile brute, până la data de 1 iulie 1977;
b) salariile nete, de la data de 1 iulie 1977 până la data de 1 ianuarie 1991;
c) salariile brute, de la data de 1 ianuarie 1991.

Daca aveti adeverinte cu sporurile acordate de ce va mai trebuie si una cu brutul ?

Primele , orele suplimentare nu se iau inca in calcul la stabilirea pensiei decat daca aveti o hotarare judecatoreasca in acest sens.
Multumesc frumos!
Aveam indoieli cu situatia orelor suplimentare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul punctaj pensie rududoo rududoo Am o nelamurire: Am cerut angajatorului sa-mi elibereze pentru perioada 1983- 2001 adeverinta cu sporurile permanente. Acesta mi-a eliberat o adeverinta care ... (vezi toată discuția)
Spor de vechime neluat in calculul pensiei ionitaaneta ionitaaneta Buna ziua, In ,,DATE PRIVITOARE LA ACTIVITATEA IN MUNCA\'\' care stau la baza de calcul a pensiei incepind cu 1.04.1992 sporul de vechime ... (vezi toată discuția)
Calcul pensie Cherciudumitrache Cherciudumitrache Buna ziua, In adeverinta cu sporuri emisa de angajator sunt sporurile de vechime pan in data de 28.02.2003 si sporurile pentru pensie suplimentara pana in ... (vezi toată discuția)