Aș dori să mă interesez care este temeiul legal pentru conflictul de interese, respectiv incompatibilități între o persoană cu funcție publică (funcționar public) și o societate comercială. Procedural, la nivel de acte administrative ce presupune acest conflict de interese/ incompatibilitate, are voie să semneze acte, să fie asociat, să împrumute o societate, etc.?
Legea 161/2003
art.70
Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative.
art. 79
(1) Funcționarul public este în conflict de interese dacă se afla în una dintre următoarele situații:
a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice și juridice cu care are relații cu caracter patrimonial;
b) participa în cadrul aceleiași comisii, constituite conform legii, cu funcționari publici care au calitatea de soț sau rudă de gradul I;
c) interesele sale patrimoniale, ale soțului sau rudelor sale de gradul I pot influenta deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcției publice.
......
art.94
...
(2) Funcționarii publici nu pot deține alte funcții și nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate, după cum urmează:
....
c) în cadrul regiilor autonome, societăților comerciale ori în alte unități cu scop lucrativ din sectorul public;
.....