avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Bună seara. Lucrez într-un domeniu în care EIP ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Bună seara. Lucrez într-un domeniu în care EIP cuprinde și ...

Bună seara.
Lucrez într-un domeniu în care EIP cuprinde și încălțăminte de tip S3 SRC
Cum se procedează în tara noastră, angajatorul a oferit gratuit aceasta încălțăminte, pe criteriul : cel mai ieftin din ceea ce ne impune legea.
Problema e ca purtând această încălțăminte am tot avut probleme la nivelul picioarelor : bătături dureroase, veruci , pentru care a trebuit intervenit prin excizie chirurgicala, cauterizare.
Conform L 319/2006 art 147 ,EIP trebuie sa corespunda normelor de igiena si de sănătate ale angajaților. Ori, în cazul meu, consider ca nu se prea aplică. În cazul unei sancțiuni, pot ataca decizia prin adeverință eliberata de către medicul chirurg ?
Precizez faptul ca acest EIP trebuie sa îl port minim 12 h/ zi
Dacă îmi achiziționez încălțăminte corespunzătoare S3 SRC, din buzunarul propriu, angajatorul îmi poate interzice purtarea acesteia și sa ma oblige la purtarea celei oferita de către ei?
Mulțumesc anticipat
Cu aleasă considerație,
Alina
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 13:01, 15 Noiembrie 2023
Tipul de incaltaminte din dotare ca EIP este stabilit in functie de riscurile profesionale existente la locul dvs. de munca, adica - tip S3 - Incaltaminte cu bombeu rezistent la impact, talpa anti-derapanta, zona de acoperire a calcaiului inchisa, absorbtia energiei in zona calcaiului, proprietati antistatice, rezistenta la penetrarea si absorbtia apei 60 de minute, talpa exterioara in relief si rezistenta la penetrare. Dotarea lucratorilor cu EIP se face legal, numai cu respectarea prevederilor HG nr. 1048/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
In Legea ssm nr. 319/ 2006 nu exista art. 147.
Puteti sa va cumparati singur incaltaminte, dar sa indeplineasca toate condittile de mai sus, respectiv S3. Daca considerati ca doar calitatea bocaancilor este cauza problemelor dvs. medicale, pentru a nu avea discutii cu angajatorul, informati-l asupra motivului pentru care purtati alta incaltaminte si prezentati-i documentele care atesta respectarea normei S3.
Cel mai posibil este faptul ca problemele dvs, se datoreaza modului defectuos de purtare si/ sau intretinere a bocancilor respectivi. Incercati sa-i purtati numai cu ciorapi din bumbac sau obiele din bumbac (ca in armata) si daca transpirati abundrent, schimbati ciorapii/ obielele de 2-3 ori in timpul celor 12 ore de purtare. La fiecare schimbare, dati cu pudra de talc pe picioarele bine sterse si in bocanci. Cand nu purtati bocancii, acestia trebuie uscati, aerisiti, bine stersi la interior si dati la interior cu pudra de talc.
Angajatorul trebuie sa va creeze conditii corespunzatoare pentru intretinere si purtare bocanci, respectand astfel normele de igiena si sanatate pentru salariati.
Acest tip de incaltaminte se livreaza cu instructiuni de utilizare si garantii - certificat de calitate si declaratie de conformitate. In baza instructiunilor, angajatorul trebuie sa intocmeasca instructiuni proprii ssm, sa va instruiasca si sa verifice modul cum le respectati in timpul lucrului.
Ce va recomanda chirurgul privind purtarea bocancilor ?
Personal, nu cred ca este vorba de o calitate proasta a acestor bocanci. Pentru confectie trebuie respectate standarde europene ISO. Gasiti informatii utile aici: [ link extern ] /
Ultima modificare: Miercuri, 15 Noiembrie 2023
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Îmi cer scuze, făceam referire la art 147 din Norme generale de protectia muncii.
Sincer, toți colegii mei întâmpină aceeași problema. Deci nu cred ca este vorba de modul defectuos de purtare sau depozitare. Eu am expus problema doar din punctul meu de verede .De ciorapi ,pudra ,etc, nu mai vorbesc. Suntem chiar pe domeniu ,asa ca am încercat toate cele.
Plus ca nu îmi pot schimba ciorapii din 2 în doua ore de exemplu pe durata unui transfer de la Timișoara la București. Nu sunt singura și chiar nu îmi pot etala ciorapii asa ,peste tot.
Am înțeles ceea ce spuneți dumneavoastră.
Chiar chirurgul a observat ca problema este de la bocanci, problemele reaparand la scurt timp după începerea serviciului.
Ca și exemplu: am fost în concediu fără plata 6 luni post excizie chirurgicala, nu am avut absolut nici o problema, nici o recidiva pana la reînceperea serviciului.
Nu mi-o luați în nume de rău. Nu sunt Gigi contra,sunt perfect de acord ca trebuie purtat EIP . Îmi doresc doar sa rezolv situația cât mai corect și legal, ca să fie bine și pentru mine și pentru angajator. Credeți-mă pe cuvânt, ca nici mie nu îmi face placere sa tot fiu supusa intervențiilor chirurgicale ,și clar nici angajatorului nu ii convine ca să fiu în cm o data la 4-5 luni
Va mulțumesc anticipat și va doresc toate cele bune
Ultima modificare: Miercuri, 15 Noiembrie 2023
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
In baza unei discutii comune, angajat, angajator si furnizorul de bocanci puteti ajunge la o concluzie comuna. Furnizorul ar trebui sa prezinte niste teste facute pe bocanci care atesta calitatea de protectie a acestora si daca se incadreaza in prevederile ISO-SR.
Solicitati angajatorului, sa cumpere experimental, alti bocanci, 2-3 perechi, de la alt furnizor,
In conditiile in care mai multi angajati au aceleasi probleme, solicitarea spre angajator poate fi facuta in scris, semnata de toti colegii. La nevoie puteti sesiza ITM, in scris, cu nr. de inregistrare/ data.
Medicul specialist de medicina muncii cu care firma are incheiat contract de prestari servicii medicale trebuie implicat/ sesizat in rezolvarea problemei daca este generalizata chiar partial.
Daca doriti sa comentati, dati clik pe butonul "raspunde" pentru a nu mai aparea text deja scris.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Normativ acordare echipament de lucru Cristinabv Cristinabv Va rog sa-mi spuneti niste acte normative care sa ma ajute sa intocmesc un [b]normativ pentru acordarea echipamentului de lucru [/b]personalului incadrat ca si ... (vezi toată discuția)
Refuzul echipamentului de protectie pe baza medicala. Raul_F2 Raul_F2 Buna ziua. muncesc intr-o fabrica unde echipamentul de protectie prevede si bocancii cu bombeu metalic. Eu am o problema medicala la degetele de la picioare, ... (vezi toată discuția)
Masca la locul de munca după iesire stare alertă ovi89diu ovi89diu Masca la locul de munca după iesire stare alerta din 09.03.2022 mai e obligatorie? Poate patronul să o introducă legal in echipament pentru protectia muncii? (vezi toată discuția)