In anul 2021 am obținut un credit ipotecar la Libra BANK pentru achiziționarea unei locuințe. Locuința achiziționată se află în localitatea Crevedia , județul Dâmbovița. Din păcate aceasta locuință a fost afectată de explozia GPL ce a avut loc în data de 26.08.2023. Având asigurare facultativă la Alianz Tiriac Unit ,am deschis dosar de dauna. Ne-am “certat “ cu cei de la asigurare deoarece aceștia nu voiau să ne acopere despăgubiri pentru garaj motivând ca aceasta este o anexă, în realitate nu este anexă ci este lipit de locuința,este un singur corp construit.
În toate mailurile trimise către asigurare au fost adăugați și cei de la sucursala Libra Bank Nerva Traian, ne-am prezentat fizic în sucursala în data de 27.09, rugându-i să intervină către asigurator să urgenteze rezolvarea dosarului deoarece asigurarea este cesionată în favoarea băncii.
Răspunsul din partea bancii a fost ca le pare rău dar nu pot interveni decât prin mail și nu au cum să ne ajute mai mult, deși le-am spus că daunele nu au fost evaluate corect iar suma oferită nu acoperă toate cheltuielile pentru aducerea locuinței la starea inițială.
Într-un final ,după 3 reevaluări și amenințări ca vom merge în instanță și vom face reclamație la ANPC,le-am pus la dispoziție documentele în care se dovedea ca locuința nu are anexă și trebuie să despăgubească și cheltuielile pentru garaj, am ajuns la un acord cu cei de la asigurare ,am semnat cererea pentru acordarea sumei despăgubirilor, dar nu putem primi banii deoarece banca și-a dat seama că trebuie să intervină după aproape 3 luni , să trimită un evaluator să vadă în ce stadiu este locuința…
Ne-au cerut documente justificative pentru materialele pe care le-am achiziționat până în acest moment pentru repararea casei, au fost puse la dispoziția lor ,atât facturile,bonurile cat și fotografiile după explozie și după reparațiile efectuate…
Dosarul trebuie să treacă printr-o comisie a băncii și vor decide în ce mod vom primi suma…
În toată această perioadă am plătit ratele în continuare … doamna directoare a sucursalei ne-a comunicat ca după efectuarea evaluării locuinței din parte băncii, suma pentru despăgubiri trebuie încasată în contul lor , nicidecum în contul pe care eu l-am completat în cererea trimisă către asigurator.
Credeți ca este corect ceea ce se întâmplă,cum au procedat cei de la asigurare cat și cei de la bancă?
Sunt multe întrebări pentru care nu am răspuns despre această situație
În această situație există un termen legal în care să se efectueze plata despăgubiri?
Am ajuns la disperare deoarece ne chinuim 5 persoane (2 adulti și 3 minori)într-o singură cameră , într-o locuință pentru care plătim 2619 lei rata lunară.
Multumesc!