avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Directorul de scoala este sau nu functionar public?
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Directorul de scoala este sau nu functionar public?

Directorul de scoala este sau nu functionar public?

Am tot gasit diverse posturi prin care se sustine ca Directorul de scoala nu este functionar public in acceptiunea codului administrativ.

Am citit si eu art 385 din codul administrativ si art (2):
"(2) Funcţiile publice teritoriale sunt funcţiile publice stabilite, potrivit legii, în cadrul instituţiei prefectului, serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ- teritoriale, precum şi instituţiilor publice din teritoriu, aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Guvernului, a ministerelor şi a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale. "

Din ce inteleg eu din acest alineat institutiile aflate sub autoritatea ministerelor(in cazul nostrul scoala este institutie publica aflata sub autoritatea Ministerul Educatiei) indeplinesc functii publice. Nu ar face asta ca directorul unei scoli sa fie functionar public in acceptiunea Codului Administrativ?

PS: Directorul unei scoli refuza eliberarea unor documente de interes public conform legii, si din ce inteleg nu pot depune plangere la contencios administrativ pentru ca directorul scolii nu este functionar public in acceptiunea codului administrativ. Daca este asa eu cui ma pot plange?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:41, 1 Decembrie 2023
Directorul de scoala nu este functionar public in acceptiunea codului administrativ.

Legea 544/2001
art. 22

(1) În cazul în care o persoana se considera vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a carei raza teritorială domiciliază sau în a carei raza teritorială se afla sediul autorității ori al instituției publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2) Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curții de apel este definitiva și irevocabilă.


art. & 7
(1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris la solicitarea informațiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgența solicitării. În cazul în care durata necesara pentru identificarea și difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
(2) Refuzul comunicării informațiilor solicitate se motivează și se comunica în termen de 5 zile de la primirea petițiilor.
(3) Solicitarea și obținerea informațiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condițiile tehnice necesare, și în format electronic.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contencios administrativ dorel paraschiv dorel paraschiv :\">In urma cu 40 de zile am depus la primarie o cerere privind informatiile de interes public la care nu am primit raspuns. Pentru a primi raspuns trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Aplicarea legii 544/2001 nicxon nicxon buna ziua, am depus o cerere prin care am solicitat eliberartea in copie xerox a unor Hotarari ale Consiliului Local (informatii de interes public),insa au ... (vezi toată discuția)
Raspuns cerere elion elion Am depus o cerere in data 19.02.2015 la Primarie sa-mi de-a Istoricul de rol de pe urma bunicilor, insa fara nici un rezultat ma tot amana, unde ma pot adresa ... (vezi toată discuția)