avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 630 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Calcul impozit si contributii pensie si sanatate
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Calcul impozit si contributii pensie si sanatate

Buna ziua, sunt medic colaborator ( un fel de PFi) si sunt si salariata in spital de stat. Pt 2023 am un profit sub 12 salarii brute minime pe economie, dar am si venituri din dobanzi bancare pe persoana fizica. Lamuriti_ma cum trebuie sa calculez , veniturile din dobanzi sunt impozitate direct la banca, dar am inteles ca imi influenteaza pragul pt contributia la sanatate. Daca am autoturism in comodat (proprietar eu pers fizica, comodatar eu pers juridica), ce pot deconta ? Jumatate din valoare bon combustibil, dar si altele (RCA, CASCO, schimb anvelope etc?.
Cel mai recent răspuns: Grama Cornel - Consultant fiscal , Consultant fiscal 23:33, 7 Decembrie 2023
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
da dar tot jumatate si alea .

Da dobanzile intra la plafonul de sanatate de 6/12/24 salarii minime. ( aici mai intra venituri din chirii , dividende , bursa , crypto etc)
Atentie din 2024 - la veniturile din profesie se va plati CASS la venitul net realizat deci chiar si sub 12 salarii .
Daca de ex ati realizat 9000 lei platiti 900 lei. ( 10%)