avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 203 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bună! Sunt un șofer de camion si lucrez ca ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bună! Sunt un șofer de camion si lucrez ca tracționist cu ...

Concediu sau demisie? Bună! Sunt un șofer de camion si lucrez ca tracționist cu o firmă românească în baza unui contract de colaborare între această firma și srl-ul meu, la care eu am un contract de mandat.Două,trei luni lucrez ,două trei săptămâni sunt acasă.În relația mea cu propria-mi firmă aș dori să știu cum să procedez pentru perioada cât sunt acasă dar nu concediu.Ce altceva aș mai putea face în așa fel încât să fie legal și în avantajul meu?
Ultima modificare: Miercuri, 13 Decembrie 2023
MariusPirlea2024, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:06, 13 Decembrie 2023
Singura solutie este asa numitul " somaj tehnic" ...

Codul Muncii
Art. 52.
(1) Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
....
f) pe durata suspendarii temporare a activitatii si/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretarii starii de asediu sau starii de urgenta potrivit art. 93 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

Art. 53
(1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3).
(2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură