Comitetul director trebuie sa tina evidenta membrilor cu drepturi depline ai asociației de părinți. În momentul când se termina ciclul de învățământ liceal, părinții acestor copii trebuie sa fie scoși de pe lista membrilor cu drepturi depline și vor fi acceptați părinți ai copiilor din anii mai mici prin aprobarea cererilor de adeziune depuse. Nu pot fi membrii cu drepturi depline decât părinții ai căror copii sunt elevi la acel liceu.
O precizare: calitatea de membru cu drepturi depline al asociației de parinti nu e obligatorie. Și asta referitor la faptul ca dacă nu înțelegeți sau nu sunteți mulțumiți de modul de funcționare, organizare a aceste asociatii, nu solicitați sa fiți membru sau va puteți retrage oricând.
Despre asa zisa preluare verbala. Nu este nicio preluare. Anual se convoacă adunarea generalava asociației conform listei cu membrii cu drepturi depline actualizata (cum am scris anterior). Adunarea generală la convocare va avea pe ordinea de zi printre altele și alegea componentei structurii de conducere.
Tot adunarea generală (care ar trebui sa se tina cam prin februarie, va aproba raportul cenzorului și bilanțul contabil anual pentru anul precedent, bilant intocmit și semnat de către un contabil autorizat membru CECCAR și depus apoi la finanțe.
Arhiva asociației (atât cea contabila cât și cererile de adeziune, procesele verbale ale adunărilor generale, actele de la înființarea asociatiei) cat și bunurile materiale (mobilier de birou, calculator, imprimanta, și altele) trebuie sa stea la sediul asociatiei si sa fie disponibila membrilor cu drepturi depline.
Dupa alegea dtructurii de conducere de catre adunarea generala, se depun actele (procesul verbal al adunarii genrrale in care s-au dacut alegeri semnat de catre toti membrii cu drepturi depline prezenti , dar si alte documente) la judecatorie. Altfel echipa de conducere aleasa nu poate sa reprezinte asociatia.
Președintele asociației de parinti este reprezentantul asociației și deci este cel care are drept de acces și semnatura în relația cu banca.
Încasarea cotizației lunare, cotizație a carei valoare e stabilita de catre adunarea generală, se poate face în numerar pe baza de chitanta, dar și în contul bancar al asociației.
La fel se pot incasa donații și sponzorizari de la persoane fizice și juridice, catre adociatie.
Folosirea acestor sume de bani care reprezonta venit al asociatiei, se face conform reglementarilor contabile, cu documente doveditoare (facturi, chitanțe, bonuri fiscale luate pe asociatie.
Despre situația membrilor cu drepturi depline prezenti pe lista (membrii fondatori) de la înființarea asociatiei. Asta nu are nicio importanta. După cum am scris la început, contează membrii cu drepturi depline existenți în asociatie la timpul prezent. Ei vor participa la adunarea generală, cei prezenti vor semna procesul verbal al adunarii generale cu deciziile luate. Dintre ei se aleg membrii comitetului director xare au principalul rol de a conduce asociati între adunările generale.
Adunarea generalavtrebuie convocata minim odată pe an și doar în plenul ei se pot lua deciziile importante ce privesc adociatia.
Documentele unui ONG sunt publice, se pot cere de la Judecatoria unde e inregistrata atat exstras RAF in care trebuie sa figureze si membrii ( fondatori respectiv actuali) si componenta CD initiala si cea actuala si toate cele intermediare, si se pot obtine si copii ale statutului si tuturor actelor modificatoare etc. cel mult poate / trenuie instanta sa elimine date personale altele decat numele si functia cand cel care cere este altcineva decat asociatia insesi. Si daca e persoana juridica trebuie sa fie si inregistrata fiscal si deci sa vedeti niste minime date pe site-ul MFP si ca identificare si ca bilanturi anuale. Iar daca actualul Consiliu Director nu vrea sa fie transparent trebuie demis si, daca e cazul, trimis in judecata...