avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 285 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Asociatie predata verbal
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Asociatie predata verbal

Buna seara,
La un liceu din Iasi a fost infiintata o asociatie a parintilor prin 2019 de catre niste persoane denumite "membri fondatori" si care au predat fraiele acestei asociatii altor persoane probabil dupa ce nu au mai avut copii in acel liceu. S-a infiintat la acel moment in 2019 si un "Statul al asociatiei de parinti" care ne-a fost prezentat la ultima sedinata anul acesta insa fara sa stim cum se numesc acei "membri fondatori" pe motiv ca "nu vor sa fie deranjati". Ni s-a spus ca nu s-a facut nici un proces-verbal de predare-primire al asociatiei si ca totul a fost verbal. In toate sedintele suntem asigurati de catre noua conducere a asociatiei ca asociatia este inscrisa legal insa niciodata nu ni se pun la dispozitie nici un fel de documente si mereu suntem indrumati si se insista foarte tare ca sa le solicitam parintilor de la clase sa completeze adeziuni si sa plateasca taxa anuala. Apoi nu stiu cat este de corect ca cel care a preluat verbal asociatia de la "membrii fondatori" sa o predea unui al nou presedinte al asociatiei tot fara proces-verbal incheiat pe motiv ca "asa cum a primit-o a predat-o la urmatorul" si el sa devina acum cenzorul asociatiei? - el, acum devenit cenzor, fiind cadru didactic la o alta scoala si nemaivand copil care sa invete la acest liceu si nici nu stim daca are studiile necasare. Se motiveaza prezenta lui cu ideea ca "el stie cel mai bine, cunoaste lucrurile pentru ca s-a ocupat si ca ajuta". In alta ordine de idei am gasit totusi asociatia pe site-ul Ministerului de Finante si la ONG-uri pe Listainstitutii.ro dupa CUI insa nu am regasit-o ca fiind inscrisa in Registrul National al Asociatiilor si Fundatiilor acolo unde ni s-a spus ca putem verifica. Mentionez ca la ora actuala nu se stie concret numarul de membri ai asociatiei, cate adeziuni sunt, pentru anul scolar 2023-2024 ni s-a comunicat ca o singura persoana a achitat taxa de 100 lei, noiii alesi nu cunosc valoarea contului din banca al asociatiei si mai mult decat atat se pot doar depune bani in acel cont insa nimeni nu ii poate retrage pentru scopurile mentionate in statut pe motiv ca "nu se poate". Ma puteti lamuri despre ce este vorba in aceasta situatie pentru ca nimeni nu mai intelege nimic si ce ar trebui sa facem pentru ca totul sa fie clar pentru toata lumea? Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Marți, 30 Ianuarie 2024
Ana 03, utilizator
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 19:16, 8 Martie 2024
Comitetul director trebuie sa tina evidenta membrilor cu drepturi depline ai asociației de părinți. În momentul când se termina ciclul de învățământ liceal, părinții acestor copii trebuie sa fie scoși de pe lista membrilor cu drepturi depline și vor fi acceptați părinți ai copiilor din anii mai mici prin aprobarea cererilor de adeziune depuse. Nu pot fi membrii cu drepturi depline decât părinții ai căror copii sunt elevi la acel liceu.
O precizare: calitatea de membru cu drepturi depline al asociației de parinti nu e obligatorie. Și asta referitor la faptul ca dacă nu înțelegeți sau nu sunteți mulțumiți de modul de funcționare, organizare a aceste asociatii, nu solicitați sa fiți membru sau va puteți retrage oricând.
Despre asa zisa preluare verbala. Nu este nicio preluare. Anual se convoacă adunarea generalava asociației conform listei cu membrii cu drepturi depline actualizata (cum am scris anterior). Adunarea generală la convocare va avea pe ordinea de zi printre altele și alegea componentei structurii de conducere.
Tot adunarea generală (care ar trebui sa se tina cam prin februarie, va aproba raportul cenzorului și bilanțul contabil anual pentru anul precedent, bilant intocmit și semnat de către un contabil autorizat membru CECCAR și depus apoi la finanțe.
Arhiva asociației (atât cea contabila cât și cererile de adeziune, procesele verbale ale adunărilor generale, actele de la înființarea asociatiei) cat și bunurile materiale (mobilier de birou, calculator, imprimanta, și altele) trebuie sa stea la sediul asociatiei si sa fie disponibila membrilor cu drepturi depline.
Dupa alegea dtructurii de conducere de catre adunarea generala, se depun actele (procesul verbal al adunarii genrrale in care s-au dacut alegeri semnat de catre toti membrii cu drepturi depline prezenti , dar si alte documente) la judecatorie. Altfel echipa de conducere aleasa nu poate sa reprezinte asociatia.
Președintele asociației de parinti este reprezentantul asociației și deci este cel care are drept de acces și semnatura în relația cu banca.
Încasarea cotizației lunare, cotizație a carei valoare e stabilita de catre adunarea generală, se poate face în numerar pe baza de chitanta, dar și în contul bancar al asociației.
La fel se pot incasa donații și sponzorizari de la persoane fizice și juridice, catre adociatie.
Folosirea acestor sume de bani care reprezonta venit al asociatiei, se face conform reglementarilor contabile, cu documente doveditoare (facturi, chitanțe, bonuri fiscale luate pe asociatie.
Despre situația membrilor cu drepturi depline prezenti pe lista (membrii fondatori) de la înființarea asociatiei. Asta nu are nicio importanta. După cum am scris la început, contează membrii cu drepturi depline existenți în asociatie la timpul prezent. Ei vor participa la adunarea generală, cei prezenti vor semna procesul verbal al adunarii generale cu deciziile luate. Dintre ei se aleg membrii comitetului director xare au principalul rol de a conduce asociati între adunările generale.
Adunarea generalavtrebuie convocata minim odată pe an și doar în plenul ei se pot lua deciziile importante ce privesc adociatia.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Ianuarie 2024
george-neagu, moderator
Documentele unui ONG sunt publice, se pot cere de la Judecatoria unde e inregistrata atat exstras RAF in care trebuie sa figureze si membrii ( fondatori respectiv actuali) si componenta CD initiala si cea actuala si toate cele intermediare, si se pot obtine si copii ale statutului si tuturor actelor modificatoare etc. cel mult poate / trenuie instanta sa elimine date personale altele decat numele si functia cand cel care cere este altcineva decat asociatia insesi. Si daca e persoana juridica trebuie sa fie si inregistrata fiscal si deci sa vedeti niste minime date pe site-ul MFP si ca identificare si ca bilanturi anuale. Iar daca actualul Consiliu Director nu vrea sa fie transparent trebuie demis si, daca e cazul, trimis in judecata...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Despre ong-uri ARKzad ARKzad dupa o scurta perioada de la infiintarea unui ONG, inscris in reg.ONG pe tara si avand deschis cont in banca,activitatea este intrerupta din cauza ... (vezi toată discuția)
Dizolvare/transfer conducere ong arhiulia arhiulia Viitorul meu sot are nevoie de indrumare: \"Sunt Președinte și membru fondator al Asociației Deschide Ochii, înființată în anul 2010. Mă gândeam să o ... (vezi toată discuția)
Consiliu director , adunare generala , presedinte la o asociatie non-profit Adryan.D Adryan.D Zilele acestea m-am documentat si mai bine si aici pe site-u dar si pe google si sunt oarecum nelamurit de aceea pun intrebarea pentru a ma lamuri foarte ... (vezi toată discuția)