avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Buna ziua. Lucrez ca Inspector SSM ,in cadrul unei ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Buna ziua. Lucrez ca Inspector SSM ,in cadrul unei firme feroviare ...

Buna ziua. Lucrez ca Inspector SSM ,in cadrul unei firme feroviare .Am tot incercat sa caut in legislatie,si am mai intrebat si alti colegi,dar inca nu sunt 100% lamurita.In cazul mecanicilor de drum,care nu au treaba la sediu ,nu efectueaza munca la sediu,cum se poate face instruirea corect,in timpul liber sau in timpul muncii?Stiu ca in lege teoretic trebuie sa fie in timpul muncii,dar mecanicul efectueaza munca pe locomotiva,deci nu prea vad cum ar fi corect sa fie instruit acolo.
Si mecanicul asta cum ajunge in locomotiva sa plece pe traseu, nu in depou sau o statie pe parcurs...?

Acolo, in depou/statie... se poate face instruirea si doar in timpul muncii ( se poate stabili la nivelul unitatii un program...)

Sau, mai nou, se poate face si online, daca aveti semnaturi electronice cei care semnati instruirea ( cel care face instruirea, cel instruit si cel care verifica instruirea).
Se poate tine evidenta acestor instruirii in format electronic.
Modul concret cum se efectueaza instruirea se stabileste de catre angajator prin programul anual de instruire aprobat. Obligatia este de a se face instruirea in timpul programului de lucru si de catre conducatorul locului de munca, nu de catre inspector ssm.
Sigur,mulțumesc. Stiu ca se face instruirea de catre conducatorul locului de munca,si stiu ca in lege scrie ca trebuie facuta in timpul programului de lucru,voiam doar o parere pentru a aborda situatia referitoare la mecanici,cu siguranta se confrunta si altii cu aceasta dilema.Multumesc oricum!
Am inteles,multumesc Ionut.ion !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură