avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1028 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionare anticipata partiala
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionare anticipata partiala

Sunt profesor, nascut in februarie 1952. La 1 septembrie 2010, implinesc 35 ani vechime in invatamant, minus 6 luni stagiul militar, efectuat in 1976, cu termen redus. Nu am nici-o intrerupere in activitate. Va rog sa-mi comunicati, cand pot iesi la pensie anticipata partiala desi, raspunsul , nu va veni, probabil, pana la aprobarea noii legi a pensiilor. Pensionarea nu se poate face, evident, inaintea implinirii varstei de 60 de ani ( cu cinci inainte de varsta standard), dar, in invatamant, exista prevederea ( si noua lege a invatamantului o sustine) ca personalul didactic poate beneficia de reducerea varstei limita cu trei ani. Efectiv, eu cand pot beneficia de pensia anticipata partiala? Va multumesc din suflet! Starea mea de sanatate imi impune acest demers!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 13:44, 2 Februarie 2010
Puteti beneficia de pensie anticipata partiala, asa cum stiti, la implinirea varstei de 60 de ani.

Art. 127 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic se refera la pensia pentru limita de varsta. Nu pot fi cumulate reducerile prevazute in Legea nr. 19/2000, legea-cadru in domeniu, cu reducerile prevazute in legi speciale.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Ultima modificare: Marți, 2 Februarie 2010
Gabriela Pintea, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensionare anticipata suzi52 suzi52 M-am nascut la 28 martie 1952, sunt invatatoare, am 37 ani vechime la catedra. Doresc sa stiu daca ma pot pensiona cu data de 1 sept 2010 fara a pierde din ... (vezi toată discuția)