Articolul 7
(5^1) Prin excepție de la prevederile alin. (5), beneficiarii prevăzuți la art. 3 alin. (1) pot încasa în numerar, la oficiile poștale, sumele plătite pentru procurarea de lemn de foc. În vederea încasării sumei în numerar, beneficiarii de sprijin prezintă următoarele documente justificative:
a) cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal;
b) actul de identitate al beneficiarului de sprijin;
c) documentul/documentele justificativ/justificative emis/emise începând cu luna august 2022 și până la data de 27 decembrie 2023, cum ar fi avizul de însoțire a mărfii, factura, bonuri fiscale, prin care fac dovada că au achiziționat material lemnos pentru încălzire care este utilizat la locul de consum, prin înscrierea acestuia pe documentele justificative și dovada achitării acestora către furnizorul de lemn de foc;
....................
(5^2)
În baza documentelor de mai sus, la oficiul poștal, se emite un mandat poștal cu achitare în numerar către beneficiarul de sprijin,
în limita soldului existent pe cardul de energie.
(5^3) La decontarea sumelor reprezentând contravaloarea lemnelor de foc potrivit dispozițiilor alin. (5^1) și (5^2), Compania Națională «Poșta Română» - S.A. va exercita aceleași obligații precum cele prevăzute la alin. (8), inclusiv interogarea bazei de date de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, denumit în continuare ONRC, prin intermediul unui serviciu web pus la dispoziție de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, denumit în continuare STS, în colaborare cu ONRC, pentru validarea furnizorului de lemn de foc sau, după caz, prin interogarea de către Compania Națională «Poșta Română» - S.A. a Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice.
[ link extern ]
Actul normativ a fost modificat la sfirsitul lui 2023, prin urmatoarea lege.
[ link extern ]