Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Dacă o societate are minim 50 de salariați și serviciul de SSM externalizat, este obligat să aibă totuși un angajat încadrat pe funcția din COR de Inspector SSM și cu acel curs de 80 ore? Sau este suficient să îi fie menționate în fișa de post responsabilitatile de SSM fără obligația încadrării în COR pe Inspector SSM și să aibă funcția de Specialist Resurse umane, de exemplu cu absolvirea curusului de ssm?
Nu poate fi legal, inspector ssm fara cursul ssm obligatoriu. In legea ssm, inspector ssm din COR) corespunde lucrator in domeniu ssm de nivel mediu. Inspectorul ssm este lucrator in domeniul ssm nu in domeniul resurse umane.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 47 Nivelurile de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, necesare pentru dobandirea capacitatilor si aptitudinilor corespunzatoare efectuarii activitatilor de prevenire si protectie, sunt urmatoarele:
b) nivel mediu;
c) nivel superior.
Art. 49 (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
Cititi cu atentie
-Art. 18 (1) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au intre 50 si 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
(2) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor prevazute la alin. (1) care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
(3) In cazul in care lucratorii desemnati, serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile
necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa
apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
In cazul dvs., chiar daca este incheiat contract cu un SEPP (legal, numai pentru activitati pe care nu le poate desfasura SIPP), in firma este obligatoriu sa existe si SIPP plus lucratori desemnati.
Pe scurt, este societatea obligata sa aiba un angajat incadrat in COR ca Inspector SSM? Sau e indejuns ca un angajat sa fie numit responsabil (indiferent de functia ocupata) cu norma intreaga si atributii de SSM in fisa postilui si absolvent al cursului de SSM? Plus lucratorii desemnati din Comisie.
Ssm
LIA1992
BUNA ZIUA!
Am absolvit facultatea-contabilitate si master -CAFEC iar, recent am absolvit un curs SSM de 80 ore.
As putea sa initiez un PFA sa pot presta ... (vezi toată discuția)