avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua, Am inchiriat un spatiu comercial la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua, Am inchiriat un spatiu comercial la parterul unui ...

Buna ziua,
Am inchiriat un spatiu comercial la parterul unui bloc. Propietarul este o persoana fizica si nu are domiciliul in acelasi imobil. Spatiul comercial are intrarea pe o parte a blocului iar locatarii au intrarea in scara pe partea cealalta. Prin urmare niciun angajat al spatiului comercial nu foloseste scara, curatenia facuta pe scara, iluminat, liftul, etc. Asociatia de propietari ne-a trecut la intretinere un numar de 4 persoane, cate lucreaza in acel spatiu comercial.

Este normal sa ne treaca la intretinere un numar de 4 persoane?

Mi se pare logic sa ne treaca zero persoane fiindca niciun angajat nu beneficiaza de aceste servicii si bunuri care sunt trecute pe lista de intretinere si care se impart la numarul de persoane din condominiu.

Mi se pare foarte similara situatia cu a unui apartament in care nu locuieste nimeni si implicit este scutit de anumite cheltuieli.

Nu mai zic ca angajatii spatiului comercial platesc cheltuieli de intretinere unde au domiciliul. Daca ar plati si la locul de munca ar insemna ca "locuiesc" in doua locuri in acelasi timp, nu?

Cu cheltuielile care se calculeaza per cota parte nu am nimic impotriva, mi se pare normal cum sunt calculate.

Cum ar trebui sa procedez? Cine are dreptate, asociatia de propietari sau eu?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 13:55, 10 Iulie 2024
NOTA BENE:
Dacă nu aveți contoare de gaze la acest spațiu, contoare de apă etc., plătiți la paușal pe numărul de angajați, în baza unei convenții cu asociația ( proprietarul)....așa este frumos și civilizat.... altfel, lex, seda lex!
Ultima modificare: Miercuri, 26 Iunie 2024
Manuela Rășină, administrator
În primă fază vedeți ce scrie în contractul de închiriere a spațiului, proprietarul are obligații legate de listele de întreținere, conform legii, dvs. doar ce scrie în contractul de închiriere. Dar sa presupunem ca v-ati asumat plata cheltuielilor de întreținere.

Dvs. aveți dreptate, în principiu, dar conform legii 196/2018 trebuie sa încheiați o convenție legată doar de cheltuielile de întreținere ce se repartizează pe număr de persoane, de obicei e energia electrică pe parte comună.

Restul cheltuielilor de întreținere nu sunteți obligat să le plătiți, mai ales ca sunt părți comune la care nu aveți folosință. Problema e ca, dacă asociația vi le-a afișat deja pe listă trebuie sa procedați conform art. 28 din legea 196/2018 și sa le contestați în scris. Indiferent de ce va răspunde președintele de asociatie, cel mai probabil veți ajunge în instanță pentru a obliga la restituirea sumelor ilegal impuse și obligarea asociației sa va calculeze corect. Angajați un avocat.

Până atunci însă, sunteți bun de plată.



catalingeek a scris:

Buna ziua,
Am inchiriat un spatiu comercial la parterul unui bloc. Propietarul este o persoana fizica si nu are domiciliul in acelasi imobil. Spatiul comercial are intrarea pe o parte a blocului iar locatarii au intrarea in scara pe partea cealalta. Prin urmare niciun angajat al spatiului comercial nu foloseste scara, curatenia facuta pe scara, iluminat, liftul, etc. Asociatia de propietari ne-a trecut la intretinere un numar de 4 persoane, cate lucreaza in acel spatiu comercial.

Este normal sa ne treaca la intretinere un numar de 4 persoane?

@latka,
Am rugamintea de a nu mai sfatui oamenii de a se adresa instantei, cand de fapt, iata si legislatia este clara in domeniul inchirierii locuintei de catre prooprietar.
Chiar si dumneata, comunici autorului acestui topic ca in momentul inchirierii unui spatiu comercial, proprietarul trebuie sa incheie cu chiriasul, pe langa acel contract de inchiriere si o conventie de plata privind cheltuielile de intretinere.
Acest lucru l-am scris si eu mai sus. Ca legislatia prevede si posibilitatea unor exceptii - este altceva, da?
Bun, personal deduc ca proprietarul nu a incheiat nicio conventie de plata cu chiriasul, iar asociatia a procedat cum i-a convenit mai bine, nu? Si-acuma vii dumneta si-l sfatuiesti sa mearga in instanta - Bravos!
Asadat revino si sfatuiti-l mai bine.
De fapt si de drept as. prop. nu are nicio problema cu chiriasul. Chestiunea este strict intre proprietar si chirias.
Daca chiriasul vrea ceva, sa mearga frumusel la proprietar si sa discute, iar acesta trebuie sa mearga la asociatie cu o copie a acelei conventii de plata, dar, atentie, ca tot legea spune ca:

Art.74 (4) Niciun proprietar din condominiu nu este exceptat de la obligația de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunțării la folosirea unei părți din proprietatea comună.
(5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), în baza hotărârii adunării generale, pot fi exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcționarea ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum și la etajul 1 din clădirile fără mezanin.
D-le Grecu, indiferent de ilegalitatea unor hotărâri ale asociației, nu poți să le anulezi decât prin instanță. Așa spune legea 196/2018 la art. 29 sau 52.

Am și eu, la rândul meu, rugămintea să indicați alte metode care funcționează, legal, nu sa-mi purtați mie de grijă. Mă descurc.


Ultima modificare: Luni, 8 Iulie 2024
latka, utilizator
Eu v-am rugat ceva. Nu mai trimiteti oamenii in instanta, ca situatia descrisa nu o impune.
In cazul descris, cu ce a gresit as. prop. ca baiatul acesta sa mearga in instanta?
Pe de alta parte, nu-ti port de grija, numele meu este real, Grecu, nu Dabija. Ca te descurci, am observat, dar las-o mai "tango" cu trimiterea as. prop. in instanta. Asata era rugamintea, nu altceva!