Buna seara, intrebarea mea este: in cazul Administratorului (persoana fizica) angajat de Asociatia de proprietari, se face contract de munca care merge si la ITM? Daca este inregistrat la ITM, nu i se cere automat si atestatul / calificarea profesionala de Administrator la ITM?
Angajarea unui administrator de imobile se face de catre com. ex. al as.de proprietari, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Acum sa intelegeti: calificarea profesionala (certificat de atestare profesionala, eliberat de catre o societate abilitata sa califice persoane in meseria de administrator de imobile) ii una, iar atestatul (eliberat de catre Primarie), este alta problema.
Contractul de munca este inregistrat la Inspectia muncii.
Va multumesc. Corect, prima se ia calificarea si apoi cu dosarul se obtine atestatul. Dar la ITM nu verifica daca atestatul exista si e valabil? Si daca nu are atestat valabil, refuza inregistrarea contractului de munca?
NU, ITM (inspectia muncii) nu are atributiuni in acest sens.
Omul este calificat si i s-a intocmit CIM. Acesta se integistreaza in Revisal si se transmite la Inspectia muncii.
De altfel, faza aceasta cu atestaul au inventat-o unii care nu au avut ce face (da, da, este prevazut in lege, dar care ce este mai important - pregatirea profesionala, comportare impecabila la locul de munca, prezentarea cazierelor judiciare si fiscale sau o amarata de hartie de-i zice atestat? ) Acum, nu ma starniti, ca totusi si atestatul acesta are rolul lui - com. ex. nu trebuie sa angajeze un admin. fara acest document, care la urma-urmei il obtii de la Primarie, fara niciun efort. Ei, ai facut ceva nasol, primaria iti poate retrage acel atestat si nu mai poti profesa in aceasta meserie!