BUNA SEARA , VA ROG FRUMOS CINE POATE SA-MI SPUNA DACA AM DREPTUL SA CER COPII DE PE STATUL DE PLATA AL ADMINISTATORULUI SI PRESEDINTELUI UNEI ASOCIATII DE PROPRIETARI , SA AFLU SI EU CA MEMBRU AL ASOCIATIEI CE SALARIU ISI ACORDA LUNAR PENTRU 48 DE ORE PRESTATE , MULTUMESC
Da, aveti dreptul sa fiti informata in legatura cu orice cheltuiala a asociatiei. Adresati-va in scris presedintelui care este obligat sa va raspunda in termen de 10 zile.
Totusi nu aveti dreptul sa cereti informatii cu caracter personal. Deci nu veti putea primi statul de plata, insa presedintele este obligat sa va raspunda in legatura cu valoarea contractului administratorului.
Art 28 din legea 196/2018
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociației, să solicite în scris și să primească copii după orice document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociației de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2) În vederea bunei informări a proprietarilor, asociația de proprietari amplasează la loc vizibil un avizier la care sunt afișate documente, în conformitate cu prevederile prezentei legi. (3) Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) În cazul în care președintele sau administratorul nu ia toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociației de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv și cenzorul/comisia de cenzori. În situația nesoluționării sau a soluționării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevăzute la art. 10.
Conform art. 28 alin (1) din legea 196/2018, aveti dreptul sa solicitati in copie orice document al asociatiei si aveti obligatia sa achitati costurile pentru copiile solicitate. Asta inseamna ca aveti dreptul sa solicitati inclusiv documente care contin date personale. Art. 6 alin. (1) din Regulamentul general privind protecția datelor spune ca: “Prelucrarea este legală numai dacă și în măsura în care se aplică cel puțin una dintre următoarele condiții: (c) prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului. (adica art. 28 alin 1 din legea 196/2018).
Totusi va sugerez sa ii cereti in scris presedintelui sa stearga cu pasta corectoare datele personale pentru a nu se folosi de acest lucru sa va refuze accesul la documentele solicitate.
Salariul trebuie sa se reflecte si in listele de plata afisate la avizier.