Am incheiat un contract de prestari servicii cu o autoritate contractanta (prin licitatie deschisa conform OG 34) in data de 07.01.2009 cu valabilitate pana in data de 25.12.2009. La cap. "Modalitati de plata: Plata se face in lei, in termen de 30 de zile de la data emiterii facturii , precum si in functie de fondurile existente".
In momentul de fata am de primit o suma destul de mare pentru facturile emise in cursul anului 2009, conform acestui contract. Exista facturi cu o intarziere la plata si de 300 zile.
In acest moment contractul este incheiat, iar autoritatea contractanta nu imi achita valoaraa facturilor pe motiv ca nu dispun de fondurile necesare!!
Avand in vedere cele prezentate doresc sa stiu daca autoritatea contractanta era sau nu obligata ca in momentul incheierii contractului de servicii sa aibe prevazuta in bugetul aprobat pe anul 2009 si valoarea acestui contract. In caz afirmativ, consider ca la aproape doua luni de la finalizarea contractului nu pot justifica neplata prin lipsa fondurilor. Dumneavoastra ce parere aveti?
Buna ziua! In primul rand trebuie sa vedeti din ce sursa de finantare este realizat obiectul contractului. Aceasta informatie o puteti gasi cu usurinta in caietul de sarcini al licitatiei, la Fisa de date a achizitiei, capitolul: Surse de finantare. In cazul in care sursa de finantare o constituie bugetul local, autoritatea contractanta avea alocati in momentul licitatiei, banii pentru incheierea contractului, pe baza programului anual de achizitii care se incheie la inceputul fiecarui an, in vederea stabilirii bugetului.
In cazul in care sursa de finantare este externa, cum ar fi fonduri europene de exemplu, situatia se complica, dar nu este imposibila recuperarea debitului restant. O zi buna!
Buna ziua! In cazul de fata este vorba despre Regia Nationala a Padurilor, iar sursa finantarii este "fonduri de productie".
Regia Nationala a Padurilor este o societate cu capital de stat, dar cu autofinantare.
In concluzie societatea pe care o admimistrez a prestat servicii de exploatare masa lemnoasa catre RNP, aceasta a vandut materialul lemnos, dar nu si-a achitat datoriile.
Am sa va rog daca aveti posibilitatea de a-mi trimite o copie dupa contract pe adresa de email andra.aileni@yahoo.com, sa vad in ce conditii ati incheiat contractul respectiv. Doar atunci va pot da un raspuns concret si la obiect.